نماد آخرین خبر

ترقی: اصولگرایان از کابینه پزشکیان رضایت دارند

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
ترقی: اصولگرایان از کابینه پزشکیان رضایت دارند

نامه نیوز/ یک فعال سیاسی گفت: اگر مشکلات حل شود و شاخص‌های تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب رعایت شود، طبیعتا مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر شاخص‌ها رعایت نشود و مشکلات هم برطرف نشود دولت در معرض نقد نیروهای سیاسی قرار می‌گیرد.

دولت چهاردهم گرچه با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد اما نشان داد نمی‌خواهد خود را محدود به جناح اصلاحات کند. از طرفی اصولگرایان هم در مجلس نشان دادند که سر ناسازگاری با دولت مسعود پزشکیان را ندارند. حالا پرسش آن است که در ادامه مسیر اصولگرایان نسبت خودشان را با دولت چگونه تعریف می‌کنند؟

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «باتوجه به توصیه رهبر انقلاب مبنی مبنی بر آنکه موفقیت دولت، موفقیت نظام است و توصیه ایشان به کمک به دولت، طبیعی است اصولگرایان هم در پیروی از نظرات مقام معظم رهبری باید از هرگونه کمکی دریغ نکنند و نقدهایشان هم در جهت کمک به دولت داشته باشند. ما در مجلس پنجم هم همین وضعیت را شاهد بودیم و جناح راست به دولت اصلاحات کمک می‌کرد. البته طبیعی است».

او ادامه داد: «شرایط کلی کشور و درگیری‌هایی که در صحنه بین‌المللی با آمریکا و اسرائیل داریم و البته در داخل هم نارضایتی‌های مردم از وضعیت اقتصادی وجود دارد، اقتضا  می‌کند  که شیوه‌های و رادیکال از سمت هیچ جناح و گروهی در پیش گرفته نشود. در این شرایط باید همه در جهت رفع مشکلات گام بردارند».

این فعال سیاسی درباره رویکرد مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی پزشکیان، بیان کرد: «شاید بشود گفت نیازی نبود که مجلس به این میزان انعطاف نشان دهد و می‌شد وزرایی که مشکل داشتند دستِ‌کم در کف رأی اعتماد نگه داشته می‌شدند، نه اینکه اکثر وزرای پیشنهادی با رأی بالا وزیر شوند. در هر حال مجلس سعی‌اش بر این است که در جهت رفع مشکلات به دولت کمک کند اما نقدها به آینده دولت برمی‌گردد. اینکه بتواند مشکلات را حل کند یا نه؟ اگر مشکلات حل شود و شاخص‌های تعیین‌شده از سوی رهبر انقلاب رعایت شود، طبیعتا مشکلی ایجاد نمی‌شود اما اگر شاخص‌ها رعایت نشود و مشکلات هم برطرف نشود دولت در معرض نقد نیروهای سیاسی قرار می‌گیرد».

ترقی در پایان درباره اینکه آیا کابینه دولت چهاردهم رضایت همه گروه‌های سیاسی از جمله اصولگرایان را برآورده کرد یا خیر، گفت: «در مجموع اصولگرایان از کابینه رضایت دارند. نمی‌شود انتظار داشت که دولتی با پشتوانه اصلاح‌طلبان روی کار آید اما همه وزرایش را از اصولگرایان بگذارد. در مجموع سعی شد که از همه جریان در دولت استفاده شود و این امر رضایت‌بخش است».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر