نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد

تسنیم/ مراسم معارفه امیر آشتیانی به عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

 آیین تکریم و معارفه جانشین سابق و جدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این ستاد برگزار شد.

در این مراسم، امیر محمدرضا آشتیانی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح معارفه و از تلاش‌های امیر عزیز نصیرزاده جانشین پیشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر شد.

بنابر این گزارش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی متولد 1339 در تهران است. وی سال 1358 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و وارد دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی شد.

امیر آشتیانی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه افسری امام علی (ع) با درجه ستوان‌دومی، دوره مقدماتی رسته پیاده را در مرکز آموزش پیاده شیراز سپری کرد و به لشکر 23 نیروی مخصوص منتقل شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس رده‌های فرماندهی را پشت سر گذاشته و دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای مدیریت دفاعی را در دانشگاه عالی دفاع ملی با موفقیت طی کرده است.

امیر آشتیانی در سال 1378 به جانشینی فرمانده نیروی زمینی، سپس به عنوان معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در سال 1384 از سوی فرمانده معظم کل قوا به جانشینی فرمانده کل ارتش منصوب شد.

وی همچنین پس از تصدی در مسئولیت‌های جانشینی معاونت آماد و پشتیبانی ستادکل نیرو‌های مسلح، جانشینی معاونت طرح، برنامه و بودجه ستادکل نیرو‌های مسلح و رئیس گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح، در سال 1392 به عنوان رئیس بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

امیر آشتیانی در 11 تیر 1398 نیز با حکم فرمانده معظم کل قوا به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شده بود. وی در پی تشکیل دولت سیزدهم، با کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزیده شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر