نماد آخرین خبر

چهره اصلاح‌طلب: نگاه کارشناسی باید مبنای کار برای حل مسائل کشور باشد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چهره اصلاح‌طلب: نگاه کارشناسی باید مبنای کار برای حل مسائل کشور باشد

ایسنا/ یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، تاکید کرد: همان طوری که رئیس جمهور گفتمان وفاق ملی را پیش گرفته است باید دعواهای حیدری نعمتی کنار گذاشته شود و همه ارکان نظام برای تحقق اولویت هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند به دولت کمک کنند.

داریوش قنبری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه دولتمردان به توصیه ها و اولویت هایی که مقام معظم رهبری به آنها اشاره داشتند، بیان کرد: اولویت هایی که روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت مشخص کردند در واقع به نوعی واجبات کشور است. برای عبور از مشکلات این اولویت ها باید مدنظر تمام قوا از جمله دولت و مجلس قرار بگیرد. بخشی از کارها در حوزه دولت است. بخشی از کارها نیز بر عهده مجلس است. برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارند. برخی از تصمیماتی که از گذشته گرفته شده اند شاید امروز دیگر نیازی به آنها نباشد و لازم است که اصلاح شوند.

برخی از قوانین و رویکردها باید اصلاح شود

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد مسائل و مشکلات کشور می طلبد که به نوعی پویایی در قوانین و مقررات ایجاد شود. قوانین و ضوابط و آئین نامه ها لازم است که متناسب با شرایط کشور تغییر کنند. تصمیمات نیز به همین شکل است. دولت به عنوان مجری قوانین شاید در برخی جاها با محدودیت مواجه باشد که نیاز به تغییر قوانین باشد، باید مجلس در این زمینه با دولت هماهنگ باشد. مجلس باید به دولت برای حل مسائل کشور کمک کند. باید دعواهای حیدری نعمتی کنار گذاشته شود. همان طوری که رئیس جمهور نیز گفتمان وفاق برای حل مشکلات کشور را پیش گرفتند، باید به تقویت این گفتمان کمک شود.

حل مسائل کشور باید کانون توجه همه ارکان نظام باشد

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در ادامه تصریح کرد: باید همه بخش ها دست به دست هم داده و تلاش کنیم تا اولویت هایی که مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور تعیین کردند، اجرایی شود. به هر حال مسائل و مشکلات کشور باید کانون توجه تمام تصمیم گیران باشد. اکنون فکر نکنم دیگر کسی تردید داشته باشد که مشکلات معیشتی مردم جزو اولویت های اصلی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد. یکسری مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد که باید مرتفع گردد.

وی تصریح کرد: این مسائل باید به عنوان اولویت های اصلی مدنظر تمام تصمیم گیران در دولت و مجلس باشد. رهبر معظم انقلاب نیز به شکل دقیقی اولویت ها را تبیین کردند. انتظار می رود برنامه های مناسب در دولت و مجلس برای تحقق این اولویت ها و عملیاتی کردن آن تهیه شود. در برخی از حوزه ها مانند حل مسائل معیشتی مردم نیازمند برنامه های کوتاه مدت هستیم که باید با فوریت تهیه و اجرا شود. یکسری برنامه ها نیز به صورت میان مدت باید تهیه شود. دولت آقای پزشکیان زمانی موفق خواهد شد که به این اولویت ها توجه داشته باشد.

نگاه کارشناسی باید مبنای کار برای حل مسائل کشور باشد

وی افزود: حضور در بین مردم و ارتباط با مردم بسیار مهم است. مردم باید در جریان مسائل قرار بگیرند. در جاهایی که امکان تحقق مطالبات وجود ندارد، مسئولان باید صادقانه مسائل را با مردم در میان بگذارند. اما مسئله مهم تر برنامه ریزی برای حل مسائل مردم است. باید با نگاه کارشناسانه ای که شخص آقای پزشکیان به آن اشاره داشتند و جزو برنامه های اصلی آن بوده مسائل مردم دنبال شود. آقای پزشکیان یک برنامه واحد داشت و آن هم نگاه کارشناسی به حل مسائل و مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت افراد متخصص و نخبه بود.

وی در ادامه بیان کرد: این نگاه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. در انتخاب برخی از وزرا هم دیدیم که نگاه کارشناسی حاکم بود. نگاه کارشناسی در انتصابات و سپردن امور به افراد کاردان می تواند در حل مسائل مردم بسیار مهم باشد. اصلاح رویکردها نیز باید بر اساس نگاه کارشناسی باشد. برخی از سیاست ها و برخی از نگاه ها مانع جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار است. این رویکردها باید اصلاح شود. یعنی در کنار کار کارشناسی باید شجاعت اصلاح برخی از رویکردها وجود داشته باشد. باید رویکردهایی در دولت چهاردهم دنبال شود که به حل مسائل و مشکلات مردم بیانجامد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره