نماد آخرین خبر

شهریار حیدری: ظریف ببیند که حضورش موثر نیست دوباره استعفا می‌دهد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
شهریار حیدری: ظریف ببیند که حضورش موثر نیست دوباره استعفا می‌دهد

نامه نیوز/ فعال سیاسی گفت: اگر آقای پزشکیان خواهش کرد و آقای ظریف به دولت برگشت، کار معقولانه ای را انجام داد. البته آقای ظریف شخصیتی دارد که اگر به جمع بندی برسد حضورش موثر نیست قطعا قهر و استعفا را تکرار می کند.

حضور محمدجواد ظریف در دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب توجه بسیاری را جلب کرد و او نهایتا پس از آن دیدار، رسما بازگشت خود به کابینه را تأیید کرد. منتقدان دولت مسعود پزشکیان بر این باورند که قهر و آشتی ظریف نمایشی بود تا کابینه از مجلس رأی اعتماد بگیرد اما حامیان دولت نظر دیگری دارند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره بازگشت ظریف به کابینه گفت: باور عموم این بود که محمدجواد ظریف در زمان انتخابات تمام ظرفیت و سرمایه اعتباری خود را برای موفقیت آقای پزشکیان گذاشت و توانست در برگرداندن فضای انتخابات به نفع آقای پزشکیان موثر واقع شود.

وی افزود: آقای پزشکیان می خواست آقای ظریف را به عنوان وزیر خارجه استفاده کند اما به دلایلی نشد و خود آقای ظریف نیز تمایل نشان نداد. وقتی آقای پزشکیان معاونت راهبردی را به آقای ظریف سپرد، آقای ظریف احساس کرد که دارد مورد کم لطفی در دولت قرار می گیرد که نهایتا استعفا کرد. بعد از استعفای آقای ظریف، فشارها و گله‌مندی ها بر آقای پزشکیان بیشتر شد، منتقدان بر این باور بودند که «نباید آقای پزشکیان خیلی راحت از آقای ظریف می گذشت و باید او را برگرداند».

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای پزشکیان فردی اخلاق مدار است و زحمات آقای ظریف را نمی توانست نادیده بگیرد چون او هم در انتخابات و هم در تشکیل کابینه خیلی پرتلاش بود و از خودش اعتبار خرج کرد. البته یکسری جریانات سیاسی رسمی و غیررسمی آقای ظریف را قبول ندارند.

وی محمدجواد ظریف را فردی توانمند خواند و افزود: قطعا حضور او در کابینه می تواند کمک بزرگی برای دولت آقای پزشکیان به ویژه در حوزه دیپلماسی باشد. هرچند برخی سیاسیون رفت و برگشت آقای ظریف به کابینه را تاکتیکی می دانند اما شخصا معتقدم این قهر نمایشی نبود. اولا آقای ظریف با وجودی که رئیس شورای راهبری بود اما در چینش کابینه نقش کمی داشت، اگر کابینه خروجی شورای راهبری بود قطعا مجلس حساسیت نشان می داد و تعدادی از وزرای پیشنهادی را رد می کرد. ثانیا مهمترین دلیل همراهی مجلس با مسعود پزشکیان در رأی اعتماد کامل به کابینه برآمده از تأیید رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اعضای شورای راهبری و کمیته های این شورا از دست آقای پزشکیان خیلی ناراحت شده بودند و به طور مستقیم و غیرمستقیم گلایه کردند و تأکید داشتند که آقای ظریف حتما باید برگردد بنابراین اگر آقای پزشکیان خواهش کرد و آقای ظریف به دولت برگشت، کار معقولانه ای را انجام داد. البته آقای ظریف شخصیتی دارد که اگر به جمع بندی برسد حضورش موثر نیست قطعا قهر و استعفا را تکرار می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره