نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ابراز امیدواری گروسی برای دیدار با پزشکیان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ابراز امیدواری گروسی برای دیدار با پزشکیان

تسنیم/ مدیر کل آژانس بین‌المللی برای دیدار با رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای گفت‌وگو درباره مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان ابراز امیدواری کرده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از گزارش محرمانه خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برای دیدار با رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان ابراز امیدواری کرده است.

در این گزارش که رسانه‌های غربی از جمله خبرگزاری فرانسه مدعی شده‌اند نسخه‌ای از آن را در اختیار گرفته‌اند رافائل گروسی گفته امیدوار است «سفر زودهنگام» به ایران به برقراری «گفت‌وگوهای منعطف و سازنده‌ای که به سرعت به نتایج ملموس ختم می‌شوند منجر شود.»

مدیر کل آژانس در این گزارش همچنین ادعا کرده که پزشکیان بعد از برگزاری انتخابات ایران برای دیدار با گروسی ابراز آمادگی کرده است.

گروسی حدود سه ماه پیش به تهران سفر کرد و خواستار بهبود همکاری‌ها با ایران بر سر مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شد. شهادت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور سابق ایران باعث ایجاد وقفه در برخی از گفت‌وگوهای میان ایران و آژانس اتمی شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی جدید خود همچنان همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی را ناکافی دانسته و علاوه بر این ادعا کرده  تهران درباره اورانیوم کشف شده در برخی مناطق توضیحی ارائه نداده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده که ایران 164.7 کیلوگرم اورانیوم غنی شده تا 60 درصد دارد. گروسی تصریح کرده مقادیر اورانیوم غنی‌شده ایران با افزایش 22.6 کیلوگرمی نسبت به آخرین گزارش آژانس در ماه می روبرو بوده است.

طبق ادعای آسوشیتدپرس تهران همچنین در تصمیم خود برای لغو مجوز بازرسان با تجربه هسته‌ای تجدیدنظر نکرده و دوربین‌های نظارتی آژانس همچنان مختل هستند. این گزارش همچنین ادعا کرده است که ایران هنوز پاسخی به تحقیقات درباره منشأ و مکان فعلی ذرات اورانیوم دست‌ساز یافت شده در دو مکان باقی مانده  ارائه نکرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر