نماد آخرین خبر

شانتاژهای سیاسی علیه دولت پزشکیان از زبان یک اصولگرا

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
شانتاژهای سیاسی علیه دولت پزشکیان از زبان یک اصولگرا

خبرآنلاین/ فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: اگر بنابر لج‌بازی و رقابت‌های سیاسی و بداخلاقی‌های سیاسی باشد، قاعدتاً خود ما مقابل آن موضع‌گیری می‌کنیم و خود من با وجود اینکه در جریان اصولگرایی منتقد هستم، در چنین مواردی اگر در این اردوگاه چنین بداخلاقی‌ها را ببینیم صراحتاً به آنها تذکر داده و کارت قرمز نشان می‌دهم.
 

تندروهای اصولگرا تخریب و تندروی علیه پزشکیان را نه فقط در دوران بررسی صلاحیت های وزرای پیشنهادی که بعد از آن هم ادامه داده اند، آنچنان که با هر انتصاب و تصمیمی در دولت جدید لشکر سایبری و توئیتری خود را علیه تصمیمات رئیس جمهور فعال می کنند.

حسین کنعانی مقدم از جمله چهره‌های حاضر در جریان اصولگرا به این پرسش خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید « اگر بنابر لج‌بازی و رقابت‌های سیاسی و بداخلاقی‌های سیاسی باشد، قاعدتاً خود ما مقابل آن موضع‌گیری می‌کنیم و خود من با وجود اینکه در جریان اصولگرایی منتقد هستم، در چنین مواردی اگر در این اردوگاه چنین بداخلاقی‌ها را ببینیم صراحتاً به آنها تذکر داده و کارت قرمز نشان می‌دهم.»

او تاکید دارد؛«برخی هنوز در رقابت‎‌ها ماندند و متاسفانه برخی از جناح‌های سیاسی فکر می‌کنند هنوز انتخابات تمام نشده و پیام انتخاب پزشکیان را هنوز دریافت نکردند»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

***

*آقای کنعانی مقدم! ارزیابی شما از رفتارهای طیف تندروی اصولگرایی از زمان روی کار آمدن دولت چهاردهم به چه صورت است؟

بعد از انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور و تنفیذ حکم او توسط رهبری و برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و استقرار پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، او براساس قانون اساسی اختیاراتی دارد که باید به آن عمل کند و قاعدتاً باید مقابل آن اختیارات پاسخگو هم باشد.

در مورد جابه‌جایی‌ها قاعدتاً رئیس جمهور این اختیار را دارد که طبق قوانین و مقرراتی که دولت تصویب کرده و آئین‌نامه‌هایی که دارد، از طریق گزینش، پذیرش و همچنین طی مراحل قانونی، می‌تواند افراد را استخدام و یا جابه‌جا کند، اگرچه باید ردیف‌های استخدامی توسط سازمان برنامه و بودجه مصوب شود و روند به این ترتیب نیست که هر وزیر یا رئیس جمهور بخواهد بدون طی مراحل قانونی، حکم بدهد.

برخی هنوز در رقابت‌ها ماندند

برخی هنوز در رقابت‎‌ها ماندند و متاسفانه برخی از جناح‌های سیاسی فکر می‌کنند هنوز انتخابات تمام نشده و پیام انتخاب پزشکیان را هنوز دریافت نکردند، براین اساس امکان دارد بداخلاقی‌های سیاسی اتفاق بیافتد، این اقدامات تا آنجایی که نقد سازنده، منصفانه، آگاهانه و مشفقانه باشد، حق جریان‌های سیاسی است اما نباید منجر به بداخلاقی سیاسی و به عبارتی کسی که باخته و می‌خواهد باخت خود را تلافی کند، شود چراکه بنابر این است که همه کمک کنیم رئیس جمهور در مسئولیت‌هایی که برعهده دارد موفق شود و قطعاً در انتخاب افراد هم این آزادی عمل را دارد. البته رئیس جمهور هم باید به انتقادهای به حق و یا ایرادات قانونی که امکان دارد در این انتصابات وجود داشته باشد، پاسخ بدهد.

رئیس جمهور نباید فکر کند چون رئیس جمهور است می‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد، بلکه در چارچوب قانون باید عمل کند. رهبری بر حکم‌رانی قانون تاکید کردند. یعنی اگر رئیس جمهور می‌خواهد حکمرانی کند باید مطابق قانون باشد و هر جا خواست خلاف قانون عمل کند، قطعاً همه موظف هستند، امر به معروف و نهی از منکر کنند و ارکان نظارتی مخصوصاً مجلس باید ورود پیدا کنند.
 

شانتاژهای سیاسی علیه دولت پزشکیان از زبان یک اصولگرا /خود ما اصولگرایان باید به تندروها «کارت قرمز» بدهیم

نباید با شانتاژ سیاسی رئیس جمهور را در موقعیتی گذاشت که برای هر انتصاب توضیح دهد

*با وجود اینکه رهبری هم از دولت چهاردهم و هم شخص رئیس جمهور حمایت کردند و از طرفی کلان نظام، شخص پزشکیان را تایید کرده،  برخی نمایندگان نظیر نبویان در واکنش به انتصابات در دولت از عبارت حامی اغتشاش‌گران استفاده می‌کنند، این اقدام تندروها به مثابه رویارویی با نظام محسوب می‌شود؟

اینها یک نوع بداخلاقی سیاسی است، اگر کسی با حکم رئیس جمهور مسئول می‌شود، قاعدتاً باید استعلام‌های او از طریق وزارت اطلاعات، سپاه، قوه قضائیه و ارگان‌های مخصوصی که در این رابطه هستند، گرفته شود و اگر پاسخ استعلام مثبت باشد حکم زده می‌شود و فرد مسئولیت پیدا می‌کند. اینکه با شایعه‌ها و شانتاژهای سیاسی بخواهیم رئیس جمهور را در موقعیتی قرار بدهیم که برای هر انتصابی توضیح بدهد، اشتباه است و اثر منفی دارد.

قاعدتاً کسی که معاون رئیس جمهور یا رئیس یک سازمان یا معاون وزیر می‌شود و یا حتی در مورد خود وزرا استعلام‌های صلاحیتی آنها قطعاً گرفته شده که این مسئولیت‌ها داده شده اگر استعلام نگرفتند این کار مجلس است که از منظر نظارتی ورود پیدا کند و مواردی که می‌داند این افراد خلاف رویه‌های قانونی منتصب شدند، بر روی آن اقدامات قانونی انجام دهند.

دوقطبی کردن کشور، سیاه چاله مهلکی است زیرا...

اما اینکه جناح‌های سیاسی بخواهند عقده‌گشایی کنند و با هر حرکتی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود، موج‌آفرینی کنند، کار درستی نیست و نباید فضای کشور را به سمت درگیری جناح‌های سیاسی و دو قطبی کردن مسائل سیاسی کشور برویم. بنده بارها گفتم دو قطبی کردن کشور در سیاست‌های اجرایی سیاه چاله مهلکی است که هر کسی به آن وارد شود، سالم نخواهد ماند.

خود ما اصولگرایان باید به بداخلاقان کارت قرمز بدهیم

*به نظر می‌رسد این دو قطبی‌سازی از طرف جلیلی و حامیانش پیگیری می‌شود.

تا جایی که بحث نقد مطرح است، اشکالی ندارد، خوب است که نقد مطرح شود چراکه باعث می‌شود رئیس جمهور در اقدامات خود از نظر کارشناسان استفاده کند اما اگر بنابر لج‌بازی و رقابت‌های سیاسی و بداخلاقی‌های سیاسی باشد، قاعدتاً خود ما مقابل آن موضع‌گیری می‌کنیم و خود من با وجود اینکه در جریان اصولگرایی منتقد هستم، در چنین مواردی اگر در این اردوگاه چنین بداخلاقی‌ها را ببینیم صراحتاً به آنها تذکر داده و کارت قرمز نشان می‌دهم.

*البته به نظر می‌رسد گاهاً رفتارهای تندروها خطوط قرمز را هم رد می‌کنند، تاکید ثابتی بر عبارت « آن یک نفر» نمونه‌ای از رفتارهای مذکور است.

آنها که نماینده مجلس هستند و مسئولیت‌های قانونی برعهده دارند خواه، ناخواه باید در رابطه با مسئولیت قانونی خود عمل کنند و دولت هم باید دولت پاسخگو باشد اما با این قضیه که برخی بخواهند از تریبون مجلس عقده‌گشایی کنند و یا تسویه حساب سیاسی کنند، مخالف هستیم چراکه این اقدام کار درستی نیست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره