نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تکاپوی نتانیاهو برای کاهش فشارها با لفاظی علیه ایران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تکاپوی نتانیاهو برای کاهش فشارها با لفاظی علیه ایران

ایسنا/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با اعتصاب و تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی و درخواست برای توافق تبادل اسرا از سوی صهیونیست‌ها تحت فشار قرار گرفته است، با لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا از این فشار بکاهد و از پذیرش مسئولیت شکست در جنگ و کشته شدن اسرای صهیونیست در نوار غزه فرار کند.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی به لفاظی علیه ایران پرداخت و مدعی شد: محور «شرارت» ایران خواهان نابودی اسرائیل است وحدت ما تنها راه پیروزی بر این محور است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نتانیاهو در تلاش برای انداختن مسئولیت کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه بر دوش جنبش حماس مدعی شد: ۶ نفر از ربوده‌شده‌ها (اسرای صهیونیست) بی‌گناه توسط حماس در نوار غزه کشته شدند. ما از خانواده‌های آنها معذرت می‌خواهیم چراکه نتوانستیم آنها را زنده ازاد کنیم.

وی با تکرار تهدیدهای توخالی خود ادامه داد: حماس در آینده هزینه سنگینی را به دلیل این اقدام پرداخت خواهد کرد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر بر ماندن نیروهای رژیم صهیونیستی در محور «فیلادلفیا» در مرز غزه و مصر تاکید کرد و افزود: محور فیلادلفیا برای دستیابی به اهداف ما در جنگ غزه بسیار مهم استِ چراکه اکسیژن حماس را تامین می‌کند. محور فیلادلفیا به ما کمک می‌کند از رسیدن سلاح به دست حماس جلوگیری کنیم.

وی در این باره اضافه کرد: ما بر ماندن در محور فیلادلفیا اصرار داریم و باید همه گذرگاه‌ها با غزه را کنترل کنیم. در محور فیلادلفیا می‌مانیم و اگر از آن عقب نشینی کنیم دیگر نمی‌توانیم به آن بازگردیم.

نتانیاهو در ادامه برای توجیه اشغال گذرگاه‌های حیاتی نوار غزه مدعی شد: ورود به رفح و کنترل ما بر گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا، روند وقایع را به نفع ما تغییر داد.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش درباره توافق پیشنهادی نیز سیاه‌نمایی کرده و با تلاش برای مقصر جلوه دادن حماس ادعا کرد: متعهد به دستیابی به توافق هستیم، اما حماس با وجود موافقت ما با پیشنهادات بایدن و پیشنهاد نهایی در ماه اوت، پاسخی به آنها نداد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش کرد تا ماندن در فیلادلفیا و مخالفت با درخواست مقامات ارشد نظامی و امنیتی این رژیم برای موافقت با خروج از آن را توجیه کند و گفت: موضوع «محور فیلادلفیا» یک موضوع مهم سیاسی و استراتژیک است نه یک موضوع تاکتیکی و زمانی که شنیدم برخی از وزرا خواستار خروج از این محور شده‌اند، شوکه شدم. به آنها می گویم که موضع ما در قبال فیلادفیا ثابت است و تغییری نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین در تکاپو برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات شدید میان مقامات رژیم صهیونیستی و به ویژه بخش سیاسی و نظامی این رژیم و بی‌تاثیر جلوه دادن آن مدعی شد: دشمن ما تلاش می کند تا شکاف میان ما را زیاد کند اما اشتبه می‌کنند، ما در برابر این فشارهای دشمن تسلیم نمی‌شویم و به یحیی السنوار می‌گویم که به تکه تکه کردن ما دل نبندد.

وی بار دیگر و این بار پس از ۱۱ ماه جنگ بیهوده و بدون دستاورد برای صهیونیست‌ها ادعا کرد که این رژیم به پیروزی و نابودی جنبش حماس نزدیک شده است. در مرحله پسا جنگ این اسرائیل خواهد بود که امنیت نوار غزه را به دست خواهد گرفت و پس از کشته شدن ۶ نفر از اسرای ما دیگر حاضر به چشم‌پوشی از چیزی نخواهیم بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حملات حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی نیز تصریح کرد: ما نمی‌توانیم وضعیت فعلی شمال را بپذیریم و برای تغییر آن تلاش می‌کنیم و مصمم هستیم که جمعیت را به خانه‌هایشان بازگردانیم. وضعیت امنیتی شمال با توافق قابل تغییر است، اما ما آماده‌ایم با عملیات نظامی آن را تغییر دهیم.

وی در واکنش به اظهارات امروز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و انتقاد وی از کم‌کاری نتانیاهو در مسیر دستیابی به توافق نیز اظهار کرد: من نمی‌توانم باور کنم که رئیس جمهور بایدن آنچه را که امروز به نقل از او اعلام شده بر زبان آورده باشد.

نتانیاهو درحالی این اظهارات را بیان کرده است که اراضی اشغالی شاهد یک اعتصاب سراسری علیه او و سنگ‌اندازی وی در مسیر دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس است.


روز یکشنبه پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرا را کشف کرده اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شماری از این اسرا از طریق توافق و شماری دیگر در اقدامی انسان‌دوستانه از سوی جنبش حماس آزاد شدند. تعدادی از آنها نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره