نماد آخرین خبر

رئیس کمیسیون امنیت ملی: مجلس از رئیس‌جمهور انتظار دارد پیگیر آزادی ابوعباس باشد

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس کمیسیون امنیت ملی: مجلس از رئیس‌جمهور انتظار دارد پیگیر آزادی ابوعباس باشد

فارس/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم آزادی ابوعباس با توجه به شرایط جسمی این جانباز، گفت: کمیسیون امنیت مجلس از رئیس‌جمهور انتظار دارد پیگیر آزادی ابوعباس باشد.
 
ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم پیگیری روند آزادی محمدرضا نوری با نام جهادی ابوعباس، گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای تأمین خواسته‌های به حق ۲ ملت فراهم کند. همچنین دستاوردهای اقتصادی و سیاسی برای کشور به همراه داشته باشد.وی افزود: رئیس‌جمهور می‌تواند به عنوان یک فرصت حداکثر استفاده‌ را از این سفر داشته باشد. از آقای پزشکیان انتظار می‌رود در این سفر به مسائل مهم ۲ کشور و منطقه‌ای بپردازد.این نماینده مجلس عنوان کرد: کمیسیون سیاست خارجی و امنیت‌ ملی از جناب پزشکیان انتظار دارد که در این سفر بر اساس توافقنامه‌های امنیتی و قضایی بین ۲ کشور روند آزادی برادر مجاهد جانباز ابوعباس را از نخست‌وزیر عراق پیگیری‌ کند. این جانباز مدافع حرم مدتی است در عراق به‌ناحق توسط آمریکایی‌ها دستگیر شده است.عزیزی با اشاره به برخورد خشونت‌بار آمریکایی‌ها با محمدرضا نوری، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی غیر قابل پذیرش اقدام به دستگیری ابو عباس کرده‌اند. بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده این جانباز توسط  آمریکایی‌ها مورد برخوردهای خشن واقع شده است.وی اظهار داشت: امیدواریم جناب پزشکیان در این سفر با توجه به مجروحیت و آسیب‌های شدید جسمی و روحی که در این مدت آمریکایی‌ها برای محمدرضا نوری به وجود آورده‌اند و دغدغه خانواده چشم‌انتظار این تبعه ایرانی، مذاکرات مؤثری جهت آزادی ابوعباس انجام دهد و دولت عراق زمینه آزادی و بازگشت این جانباز مجاهد را فراهم کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خاتمه گفت: این کمیسیون و مجلس شورای اسلامی مصرانه از رئیس‌جمهور محترم خواهان است که ضمن ارتقا روابط سیاسی و تلاش برای رشد روابط اقتصادی آزادی ابوعباس را نیز مورد پیگیری قرار دهد.بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌هایی از مسوولان خواسته اند پیگیر آزادی ابوعباس باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره