نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نتانیاهو: در جنگی سرنوشت‌ساز با محور ایرانی قرار داریم

منبع
فارس
بروزرسانی
نتانیاهو: در جنگی سرنوشت‌ساز با محور ایرانی قرار داریم

فارس/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که این رژیم در جنگی سرنوشت ساز با محور ایران قرار دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «دشمن می‌خواهد همه ما را بدون استثنا نابود کند».

وی در ادامه سخنانش گفت که با خانواده شش اسیری که اخیرا در غزه کشته شده‌اند صحبت کرده است.

نتانیاهو اضافه کرد: «ما به آزاد کردن این شش اسیر نزدیک بودیم اما در آزاد کردن آنها موفق نشدیم».

نخست وزیر رژیم صهیونستی اضافه کرد: «محور فیلادلفیا (مرز میان مصر و باریکه غزه) خط لوله اکسیژن حماس بوده و باید قطع شود و خروج از محور فیلادلیفیا به معنای باز کردن مسیر برای ورود اسلحه و دیگر چیزها برای حماس است».

نتانیاهو گفت: «خروج ما از محور فیلادلفیا باعث شد تا غزه به منبع تهدید بزرگی برای ما تبدیل شود و زمانی که شارون (نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) باریکه غزه را ترک کرد هرگز با تخلیه محور فیلادلفیا موافق نبوده‌ام».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «زمانی که از لبنان خارج شدیم باید با شلیک نخستین موشک به آنجا باز می‌گشتیم».

وی ادامه داد: «زمانی که وارد محور فیلادلفیا شدیم تغییر وضعیت نظامی را احساس کردیم و این موضوع حماس را برای تغییر مواضعش در مذاکرات مجبور کرد».

نتانیاهو گفت: «به ما می‌گویند که از محور فیلادلفیا برای مدت 42 روز خارج شوید و من به آنها می‌گویم اگر این کار را انجام دهیم حتی بعد 42 سال دیگر نیز به آن باز نمی‌گردیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من خواهان دستیابی به توافق هستم اما هیچگونه نظر مثبتی از سوی حماس برای دستیابی به توافق ندیده‌ایم».وی تاکید کرد که موضع این رژیم در خصوص محور فیلادلفیا ثابت بوده و هرگز تغییر نمی‌کند.
نتانیاهو گفت که هیچگونه انعطافی در خصوص امور حساس و محوری که به امنیت این رژیم مربوط می‌شود نشان نخواهد داد.

وی گفت: «پس از آنکه شش نفر از ربوده شدگان را با خونسردی کشتند، صداهایی داخل کابینه امنیتی برای انعطاف نشان دادن شنیده شد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «هرگونه انعطاف تحت فشار کنونی به معنای اذعان به تروریسم حماس بوده و دشمن در تلاش برای ایجاد تفرقه در میان ما بوده اما اشتباه می‌کند».

نتانیاهو افزود: «مردم ما در مقابل فشارهای دشمن سر فرود نمی‌آورد و به سنوار می‌گویم روی تفرقه بین ما حساب نکن و ما به نابودی حماس بسیار نزدیک هستیم».

وی ادامه داد: «پس از آنکه حماس شش نفر از ربوده شدگان را کُشت هرگز هیچ سخنی درباره کوتاه آمدن را نمی‌پذیرم».نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «نمی‌توان شرایط کنونی در شمال را قبول کنیم و برای تغییر آن تلاش می‌کنیم و برای بازگرداندن ساکنان به شمال اصرار داریم».

نتانیاهو افزود: «می‌توان وضعیت امنیتی در شمال را از طریق توافق تغییر دهیم اما برای تغییر این وضعیت با عملیات نظامی نیز آماده‌ایم».

نخست وزیر اسرائیل در واکنش به سخنانی که امروز از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در خصوص وی مطرح شده بود گفت: «باور نمی‌کنم که بایدن چیزی را که امروز از وی نقل قول شده را گفته باشد».وی گفت: «به نابودی حماس نزدیک هستیم و باید به روند کنونی تا محروم کردن حماس از قدرت و حکمرانی ادامه دهیم».نتانیاهو اضافه کرد: «باید قانونی را تصویب کنیم که با درز اطلاعات مقابله کند چون این موضوع فقط به نفع حماس است».
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هیچ کسی بیش از من به آزاد کردن گروگان‌ها پایبند نبوده و توصیه هیچ کسی را در این موضوع قبول نمی‌کنم و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ربوده شدگان به کار خواهیم بست».

وی اضافه کرد: «در پایان جنگ، همه چیز را بررسی خواهیم کرد و به همه سؤالات پاسخ خواهیم داد اما دروغ‌های زیادی در جریان است. باید تا پایان جنگ منتظر بمانیم تا این موضوع بر تلاش نظامیان در ارتش و شاباک تاثیر نگذارد».

نتانیاهو گفت: «دروغ‌ها و اظهارات غیرمسؤلانه فقط به دشمن برای ایجاد تفرقه میان ما انگیزه ایجاد می‌کند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تعریف من از پایان جنگ زمانی است که سلطه حماس در غزه پایان یابد و کسانی که از ما می‌خواهند پس از اقدام حماس در کشتن شش ربوده شده، کوتاه بیایم آنها را به کشتارهای بیشتر تشویق می‌کنند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره