نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار خواهیم کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار خواهیم کرد

ایرنا/ رئیس‌جمهور روسیه، طرح انتقال گاز این کشور به جمهوری اسلامی ایران را قابل اجرا دانست و با اشاره به نیاز کشورهای همسایه به گاز گفت: ما در زمینه سوآپ گاز با ایران کار خواهیم کرد.

به گزارش رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین پنجشنبه در نشست عمومی نهمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک روسیه افزود: ایران مدتهاست که از ما تقاضای گاز دارد؛ خوب، این موضوع برای ما هم ایده بسیار مناسبی است، چرا که میدان گازی نزدیک است.
وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این پروژه، به طور کامل قابل تحقق است، چرا که بازارهای مصرف گاز در منطقه، بسیار بزرگ هستند و این نیاز بزرگ به گاز در کشورهای همسایه ایران وجود دارد.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، شرکت گازپروم حجم صادرات گاز را (پس از انفجار خط لوله نورداستریم، تحریم‌ها و شرایط منطقه‌ای) با اهدف رشد اقتصاد این کشور هم از طریق بازارهای جدید و هم به بازار داخلی در ارتباط با رشد اقتصاد روسیه بازگرداند.
پوتین اظهار داشت: در موضوع گاز، فرصت های مختلفی وجود دارد، ما بازارهای مختلفی را توسعه خواهیم داد، ما روی سوآپ کار خواهیم کرد، همانطور که قبلاً گفتم گاز را به شکل مایع نیز عرضه خواهیم کرد و به تدریج حجم فروش را بازیابی خواهیم کرد. در این شکی نیست. و ما اقتصاد خود را توسعه خواهیم داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر