نماد آخرین خبر

سفارت ایران در انگلیس: دولت مستقل فلسطینی قرار است در کدام سرزمین ایجاد شود؟

منبع
فارس
بروزرسانی
سفارت ایران در انگلیس: دولت مستقل فلسطینی قرار است در کدام سرزمین ایجاد شود؟

فارس/ سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز با اشاره به سخنرانی نتانیاهو و استفاده از نقشه‌ای که کرانه باختری در آن وجود نداشت، با بیان اینکه برخی مزورانه همچنان از راه‌حل دو دولتی صحبت می‌کنند، اعلام کرد: این دولت مستقل فلسطینی، قرار است در کدام سرزمین ایجاد شود؟

اقدام نتانیاهو در استفاده از نقشه‌ای جعلی که در آن کرانه باختری جزو سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم نمایش داده شده، با واکنش سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس روبرو شد.به گزارش فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اخیرا در طی یک نشست خبری نقشه‌ای از فلسطین اشغالی و محور فیلادلفیا را نمایش داد که کرانه باختری در آن نقشه جزو قلمرو اشغالی این رژیم قرار داشت.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در این خصوص در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو در جریان سخنرانی خود برای خبرنگاران رسانه‌های خارجی از نقشه‌ای استفاده کرده است که کرانه باختری اصلا در آن وجود ندارد. اما برخی مزورانه همچنان از راه‌حل دو دولتی صحبت می‌کنند. این دولت مستقل فلسطینی قرار است در کدام سرزمین ایجاد شود؟


تشکیلات خودگردان فلسطین هم به این اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و در در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده نتانیاهو از نقشه‌ای شوم، که کرانه باختری را در محدوده قلمرو این رژیم در نظر گرفته، چالش آشکاری در مقابل تلاش‌ها برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه، آوارگی مردم فلسطین و احیای روند صلح براساس راه‌حل دو دولتی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر