نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

ایسنا/ رئیس‌جمهور با اشاره به جنایت‌ها علیه مردم غزه گفت: قطعا اگر ما امروز این توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران، بی‌شرمانه و بی‌رحمانه همین جنایات را علیه مردم ما مرتکب می‌شدند.

مسعود پزشکیان عصر امروز شنبه در نشست با فرماندهان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار شد، اظهار داشت: از نظر شاخص‌های توسعه جوامعی که اجزا و اقشار تشکیل دهنده آن از مهندسان، صنعتگران و پزشکان گرفته تا نیروهای نظامی در کنار هم و به صورت هدفمند عمل می‌کنند و در ادارات و سازمان‌های آن افراد با طی سلسله مراتب به جایگاه بالاتر می‌رسند، از جوامع دیگر توسعه یافته‌تر هستند. در کشور ما ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله معدود نهادهایی است که افراد در آن به راحتی و بدون ضابطه و طی سلسله مراتب به جایگاه بالاتر نمی‌رسند و این از افتخارات ارتش ما است.

رئیس جمهور در ادامه ارتقای بی‌ضابطه مدیران، عدم ثبات مدیریت و عدم پاسخگویی مدیران سازمان‌ها نسبت به عملکردها را از جمله مشکلات جدی نظام ادارای و اجرایی کشور برشمرد و گفت: خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران از این اشکالات مستثنی است و قدرت‌افزایی این نهاد ارزشمند به دور از رویکردهای جناحی در طول دهه‌های گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی شایسته قدردانی است و جای تبریک دارد.

رئیس جمهور در ادامه به اهمیت ساختار نظام‌مند نیروهای مسلح و قابلیت تعمیم آن به دیگر ساحت‌های مدیریتی در کشور اشاره کرد و افزود: در علم مدیریت بالاترین و دقیق‌ترین ارزیابی‌ها از سیستم‌های نظامی استخراج و سپس در دانشگاه تدریس و تئوریزه می‌شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با ساختار نظام‌مند خود این توانمندی را دارد که تجربیات ارزشمند خود در این زمینه را به بخش‌های مختلف انتقال دهد.

پزشکیان همچنین به جایگاه والای نظامیان در کلام امیر المومنین (ع) اشاره کرد و گفت‌: به تعبیر امام علی (ع) لشکریان زینت جامعه و موجب عزت، امنیت و سربلندی مردم هستند و این امنیتی که امروز در کشور شکل گرفته و مردم ما در بخش‌های مختلف در امنیت کامل در حال فعالیتند، از برکت وجود شما ارتشیان دلاور است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت باورها و ارزش‌های اجتماعی و فردی در نسل جوان و در نظام آموزشی کشور، در کنار انتقال علم و مهارت‌آموزی به آنها اظهار داشت: اینکه امروز در نسل جوان با پدیده مهاجرت روبرو هستیم به این دلیل است که در نظام آموزشی ما نسبت به تقویت ارزش‌های فردی و اجتماعی جوانان غفلت صورت گرفته و در نتیجه آنها به جای ماندن در کنار مردم و تلاش برای حل مشکلات و بازکردن گره از زندگی هموطنان‌شان مهاجرت می‌کنند، این در حالی است که در نیروهای مسلح ما نیروها را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که حاضرند جانشان را فدای خاک، میهن و اعتقاد خود کنند که بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس حدیثی قدسی خدای متعال حیات زمین را به وجود انسان، حیات انسان را به وجود علم، حیات علم را به وجود عمل و حیات عمل را به اخلاص پیوند داده است، تصریح کرد: اگر چنین باوری در همه انسان‌ها نهادینه شود موجب رشد و تعالی جوامع خواهد شد که خوشبختانه این باور در شما ارتشیان عزیز وجود دارد و با مهارت، خلاقیت و توانمندی‌هایی که ایجاد کرده‌اید و با چنین نگاهی قطعا متوقف نخواهید شد چرا که ما باید بهترین و بالاترین باشیم تا دیگران نتوانند به ما زور بگویند و به ما ظلم کنند.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه قدرت و توان نظامی باید در جهت خدمت به مردم به کار گرفته شود، نه برای کشتن زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه، خاطرنشان کرد: آنهایی که ادعای حقوق بشر و دمکراسی دارند به خاطر سوءرفتار یک حکومت با چند شهروند، زمین و زمان را به هم می‌ریزند، اما در مقابل چشمشان زنان، کودکان و بیمارستان‌ها در غزه را بمباران می‌کنند، اما صدایی از آنها بلند نمی‌شود و در نهایت وقاحت باز هم در پشت تریبون‌ها دم از حقوق بشر می‌زنند که بسیار شرم‌آور است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قطعا اگر ما امروز این توان دفاعی را نداشتیم، این جنایتکاران بی‌شرمانه و بی‌رحمانه همین جنایات را علیه مردم ما مرتکب می‌شدند، افزود: چرا نمی‌توانند؟ چون شما ارتشیان غیور هستید، توانمند شدید و قدرت دفاعی برای مردم ما ایجاد کردید که آنها جرأت چنین کاری را ندارند؛ شما افتخار و عزت و زینت کشور هستید و دولت در خدمت شما است و هرکاری در جهت اقتدار بیشتر و پشتیبانی از نیروهای مسلح بتواند فروگذار نخواهد کرد و امیدوارم شما نیز با همین صلابت و قدرت در اوج بمانید و باعث سربلندی بیشتر مردم و کشور باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر