نماد آخرین خبر

واکنش سفارت ایران در لندن به استاندارد دوگانه رسانه انگلیسی درباره تحولات غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش سفارت ایران در لندن به استاندارد دوگانه رسانه انگلیسی درباره تحولات غزه

ایرنا/ سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به استاندارد دوگانه یک رسانه انگلیسی در خصوص پوشش تحولات جنگ در غزه واکنش نشان داد.

سفارت کشورمان امروز (یکشنبه) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) به گزارش اخیر نشریه گاردین درباره ملاحظه‌کاری شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی برای پخش آگهی بشردوستانه در مورد بحران غزه اشاره کرد و نوشت: نیاز به توضیح بیشتری نیست؛ کاملا روشن است. آنان حتی اجازه پخش یک آگهی بشردوستانه به نفع مردم فلسطین را نمی دهند.
بر اساس گزارش روزنامه گاردین، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی از پخش یک آگهی بشردوستانه در مورد بحران انسانی موجود در غزه به خاطر ترس از واکنش طرفداران رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.
درحالی که سایر شبکه‌های انگلیس با پخش این آگهی موافقت کرده‌اند اما بی‌بی‌سی ادعا کرده‌است که این آگهی تمام معیارهای لازم درباره یک بحران ملی را ندارد. این آگهی بر اساس گزارش گاردین، توسط کمیته اضطراری فجایع بشردوستانه تهیه شده است.
این کمیته که سال ۱۹۶۳ راه‌اندازی شد، تاکنون ۷۷ آگهی بحران در شبکه‌های انگلیس پخش و ۲.۲ میلیارد پوند جمع‌آورده کرده است. آخرین آگهی به جنگ اوکراین ارتباط می‌یابد که ۴۲۶ میلیون جمع‌آوری کرده است.

رژیم صهیونیستی، طی ۱۱ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.
این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده و بیش از ۴۰ هزار شهید فلسطینی برجای گذاشته است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد دو ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره