نماد آخرین خبر

امیر صباحی‌فرد: ماموریت‌های پدافند هوایی به شکل «واکنش سریع و ضرب‌الاجلی» است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
امیر صباحی‌فرد: ماموریت‌های پدافند هوایی به شکل «واکنش سریع و ضرب‌الاجلی» است

ایسنا/ فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ماموریت‌های پدافند هوایی خاص، ویژه، واکنش سریع و ضرب‌الاجلی است.

امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نظری هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) این نیرو برگزار شد، گفت: زمانی‌ که تاریخ کشورهای مدعی که ادعا دارند نیروهای واکنش سریع دارند را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید برایشان مقدور نیست که در مدت زمان کوتاه و اندک بتوانند یک اعزام گسترده از سطح کشور داشته باشند و خود را به محل ماموریت اصلی برسانند.
وی با اشاره به لزوم تغییر راهبردها در جهت دست‌یافتن به اصل غافل‌گیری و غلبه بر دشمن، گفت: از جمله مواردی که در طی دوران هشت سال دفاع مقدس به تغییر لحن تاکتیکی نیروی پدافند هوایی ارتش و دگرگونی در راهبردها منتهی شد، تغییر در فاز عملیاتی جنگ از هواپایه به زمین‌پایه بود.
امیرسرتیپ صباحی‌فرد افزود: پس از عملیات فتح‌المبین، نیروی پدافند هوایی ارتش با وجود تحریم‌های شدید و ظالمانه تجهیزاتی با اتخاذ تدابیر تاکتیکی و راهبردی مناسب علیه نیروهای دشمن توفیقات بسیاری به دست آورد.
وی عملیات «والفجر ۸» را نقطه‌ عطفی برای تاریخ نیروی پدافند هوایی ارتش دانست و تصریح کرد: عملیات والفجر ۸، نقطه‌ عطفی در تاریخ تعامل و وحدت فرماندهی بین نیروهای مسلح کشور بود و توانست تحولی عظیم در نحوه‌ و شگردهای گردآوری اطلاعات، شناسایی مواضع دشمن، عکس‌برداری هوایی و بهره‌گیری از سامانه‌های راداری ایجاد کرده و مهر تأییدی بر اهمیت نقش نیروی پدافند هوایی ارتش باشد.
امیرسرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: در عملیات والفجر ۸ که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) از آن به عنوان دفاع معجزه آسا یاد فرمودند، با همین تجهیزات اندک ولی با ابتکار پدافند هوایی توانستیم بالای ۸۰ فروند هواپیما را سرنگون کنیم و هیچ عملیاتی در ۸ سال دفاع مقدس نبود که پدافند در آن حضور نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دکترین دفاعی پدافند هوایی را تغییر داد، افزود: در طول دوران دفاع مقدس یگان‌های پدافند هوایی تاکتیک و استراتژیک جدیدی به خود گرفتند تعدادی از آنها آمدند در خط مقدم مستقر شدند و تعدادی هم دفاع از منابع حیاتی کشور را به عهده گرفتند و اگر روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، از خودگذشتگی رزمندگان و صبر خانواده‌هایشان نبود هرگز به جایگاهی که امروز داریم، نمی‌رسیدیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه تخصص و تعهد موجود در میان کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش، عامل موفقیت این نیرو در انجام وظایف خود است، گفت: ماموریت‌های پدافند هوایی خاص، ویژه، واکنش سریع و ضرب الاجلی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar