نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

وزیر خارجه آمریکا: آماده کمک به اسرائیل در حمله ایران هستیم

منبع
فارس
بروزرسانی
وزیر خارجه آمریکا: آماده کمک به اسرائیل در حمله ایران هستیم

فارس/ وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر ادعاها درباره خرید موشک و پهپاد توسط روسیه از ایران و کره شمالی را تکرار کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) بار دیگر ادعاها درباره خرید موشک توسط روسیه از ایران و کره شمالی را تکرار کرد. بلینکن در گفتگو با خبرنگاران پیش از دیدار با «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس، گفت: «ما با انگلیس درمورد ادامه حمایت از اوکراین و مقابله با تجاوز روسیه موافقیم».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «ما متعهد هستیم که کسانی را که به ماشین جنگی روسیه کمک می‌کنند، حساب‌کشی کنیم». وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس اظهار داشت: «[ولادیمیر] پوتین برای تأمین موشک و پهپادهایش، به ایران و کره شمالی متکی است».
طبق این گزارش، بلینکن مدعی شد: «یک محموله موشک بالستیک از ایران به روسیه رسید که علیه اوکراینی‌ها استفاده خواهد شد. ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه باعث تضعیف امنیت و ثبات بین‌المللی می‌شود».وی در ادامه ادعاهایش گفت: «امروز تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهیم کرد.
اقدامات جدید، از جمله علیه ایران‌اِیر، روز سه‌شنبه به عنوان پاسخی علیه تهران به دلیل همکاری با روسیه معرفی خواهند شد». اسپوتنیک به نقل از این دیپلمات آمریکایی نوشت: «اسرائیل با حمله ایران تهدید می‌شود و ما آماده‌ایم به آن کمک کنیم تا با این حمله مقابله کند».
بلینکن بدون اشاره به قتل عام آوارگان فلسطینی در حمله دیشب صهیونیست‌ها به شهر «خان‌یونس»، گفت: «آتش‌بس راه مناسبی برای بازگرداندن گروگان‌ها و رساندن کمک‌ها به غزه است». وی همچنین ادعا کرد: «روسیه فناوری‌های مورد نظر خود از جمله فناوری‌های هسته‌ای را به ایران منتقل می‌کند. ولی ما به نیازهای اوکراین در جنگ علیه روسیه گوش خواهیم داد و پوتین شاهد یک شکست راهبردی خواهد بود».
وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد که کشته‌شدن یک شهروند آمریکایی با شلیک گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هنگام شرکت در تظاهرات، «غیرقابل قبول» است.در این دیدار، وزیر خارجه نگلیس نیز ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه، گفت که راهکار دو دولتی برای رسیدن به صلح ضروری است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر