نماد آخرین خبر

صدیقی: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
صدیقی: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم

فارس/ خطیب نمازجمعه این هفته تهران از رئیس‌جمهور خواست به وعده‌هایی که به مردم داده است، عمل کند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه‌های دوم این نماز، گفت: رئیس‌جمهور وعده‌هایی در حوزه‌های مختلف، از جمله اقتصاد و معیشت به مردم داده است که از او درخواست داریم، به این وعده‌ها عمل کند.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: عملی‌کردن وعده‌ها، مردمی‌بودن، درد مردم را از نزدیک لمس‌کردن، عادل بودن، توسعه فرهنگ امید، مبارزه با فساد، بهبود روابط با کشورهای مختلف و در نهایت پیروی از رهنمودهای حکیم دوران، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای از جمله انتظارت مردم از دولت چهاردهم است که باید عملی شود.
 وی با بیان اینکه کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست، گفت: بنابراین در بودجه‌ریزی طوری برنامه‌ریزی کنند که درآمدها و هزینه‌ها با هم تطابق داشته باشند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته وحدت اشاره و تأکید کرد: وحدت قائم به حیات است، متلاشی‌شدن و تفرقه در جامعه علامت مرگ آن است، اما وحدت نشانه زنده‌بودن جامعه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه در اختلاف همگان ضرر خواهند کرد و  نزاع کار عقل نیست، اظهار کرد: نزاع، کار شیطان و وهم است.
وی به جایگاه اتحاد اشاره کرد و افزود: همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند. شرف بنده خدا از خانه خدا نزد خداوند بیشتر است.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: حق همدیگر را پایمال نکنیم و نسبت به یکدیگر ایثار و محبت داشته باشیم.
حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه حفظ کیان امت اسلامی در جهان اسلام در وسعت جغرافیایی، حفظ کرامت امت اسلامی، افزود: افزودن بر اقتدار آن، همت برای بالابردن غنای اقتصادی کشورهای اسلامی و امر وحدت از اولویت‌های جهان اسلام است، به همین دلیل مهم‌ترین سلاح دشمن برای استعمار، همواره ایجاد تفرقه بوده است.
وی اضافه کرد: امروز دشمن با اساس اسلام در حال جنگ است و کاری به شیعه و سنی ندارند و مساجد را مورد هدف قرار می‌دهند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، امت اسلامی را مکلف کرده است که در برابر دشمنان قوی باشند، اظهار کرد: اگر مسلمانان ضعیف شوند، دشمنان که گرگ، خشن، خودخواه، مستکبر و طاغوتی هستند، به شما آسیب می‌زنند و برای اینکه زیر پا له نشویم، باید تجهیزات کافی داشته باشیم تا آنها بترسند.
حجت‌الاسلام صدیقی به اهمیت غدیر نیز اشاره و تأکید کرد: غدیر بیمه‌کردن آخرین ذخیره زندگی بشر و مدل حکمرانی و سبک زندگی است.
وی ادامه داد: غدیر پیش از پیروزی انقلاب زنده نشد، اما امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، قطره‌ای از غدیر را زنده کرد و سبب شد زندگی مردم ایران اسلامی، الهی و تابع ولایت‌فقیه شود.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران اضافه کرد: برقراری عدالت در سراسر عالم بشریت، رفع ظلم، گناه و نفاق هدف منجی است و این سیاست برای همه افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: در زمان ظهور، مردم ظلم‌ستیز می‌شوند و هیچ بزرگی، به کوچکی ظلم نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه دست همه برادران اهل‌سنت را می‌فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم حامی آن هستیم، گفت: خواه آن مظلوم شیعه و خواه سنی باشد.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: دین ما، دین ستم سوز و طاغوت گریز است و قرآن کریم مسئله طاغوت‌ستیزی را رکن دین می‌داند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای تحقق این مهم باید نخبگان و دلسوزان در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم، دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.
وی همچنین به دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: رهبر انقلاب در این دیدار ۱۳ نکته راهبردی را بیان فرمودند که همه مردم توقع دارند دولت محترم این نکات را در دستور کار خود قرار دهند که یکی از این نکات توجه فوری به اولویت‌ها است.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: افزایش ارزش پول ملی، بهبود معیشت مردم، بهبود شرایط اشتغال و ازدواج جوانان، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فرهنگ‌سازی در جهت اینکه برخی از نیروهای مرئی و نامرئی با تولیدکنندگان برخورد مناسبی ارائه دهند، از جمله این اولویت‌ها است.
حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: برخی از سرمایه‌داران از سرمایه‌گذاری در کشور هراس دارند، سرمایه‌ای که سبب اشتغال، بهبود معیشت مردم، تسهیل روند ازدواج جوانان و آبادانی کشور می‌شود، دنیاورزی نیست، بلکه عین توجه به آخرت است.
وی ادامه داد: بر همین اساس، قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید در این باره دقت کنند تا افرادی که قدرت مالی دارند، آنها را تحت امنیت برای سرمایه‌گذاری در کشور قرار دهند و از آنها حمایت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره