نماد آخرین خبر

علی نیکزاد: مجلس برای تثبیت ژئوپلیتیک ایران می‌کوشد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
علی نیکزاد: مجلس برای تثبیت ژئوپلیتیک ایران می‌کوشد

ایسنا/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس با تمام توان در کنار سایر ارکان نظام جهت تثبیت ژئوپلیتیک ایران عزیز خواهد کوشید.

علی نیکزاد در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«ملت عزیز ایران ظرفیت ژئوپلیتیک هر کشور ابزار حصول منافع ملی است.
جمهوری اسلامی ایران تحرکات غیرسازنده همسایگان خویش پیرامون این مهم را غیر پذیرفتنی تلقی خواهد کرد و مجلس شورای اسلامی با تمام توان در کنار سایر ارکان نظام جهت تثبیت ژئوپلیتیک ایران عزیز خواهد کوشید.»
نیکزاد در این مطلب از هشتگ « دالان زنگزور» استفاده کرد.
در روزهای اخیر برخی از مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه تاکید کرده بودند که این موضوع با واکنش جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.
در اولین واکنش نیکزاد بیان داشت که «سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران درباره مرزها، همسایگان و کریدورها ثابت و مبتنی بر منافع ملی است. همانطور که در آخرین اجلاس مجالس در باکو نیز تاکید کرده بودم، ما تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم. توصیه‌ام به روسیه و آذربایجان، احترام به مرزهاست. »
دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل اوراسیا در دیدار با سفیر روسیه در تهران بر مخالفت تهران در ایجاد هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز تاکید کرد.
سیدعباس عراقچی وزیر خارجه نیز بیان کرد که « صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای تنها یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه های امنیت ملی ما است. هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملا غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود.»
همچنین مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت که خواب‌ها و رویاها در رابطه با کریدور «زنگزور» هرگز محقق نخواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره