نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش عراقچی به تحریم‌های جدید علیه ایران: برای گفتگو آماده‌ایم اما نه گفتگو زیر فشار

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تحریم یک ابزار شکست‌خورده است و کشورهای تحریم‌کننده قادر نیستند که از طریق تحریم‌ها منویات خود را به ایران تحمیل کنند.

«سید عباس عراقچی» در واکنش به تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی برخی از کشورهای غربی علیه ایران به بهانه ارسال موشک از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین گفت: کشورهای غربی باید بدانند و جای تعجب است که هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و آن‌ها از طریق تحریم‌ها قادر نیستند که منویات خود را به ایران تحمیل کنند چه در بحث هسته‌ای و چه در بحث‌های دیگر.

اعمال تحریم یک تجربه شکست خورده است

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اعمال تحریم یک تجربه شکست خورده است و این‌که هنوز آن‌ها به این تجربه شکست خورده امید دارند و در ارتباط با آن اقدام می‌کنند، جای تعجب دارد.
وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد»، اظهار کرد: گرچه ما همواره اهل گفت‌وگو بوده‌ایم و ما هیچ وقت گفت‌وگوهای سازنده را برای رسیدن به درک مشترک نسبت به مسائل مورد اختلاف ترک نکرده‌ایم و آمادگی داریم که این روند ادامه پیدا کند ولی این گفت‌وگوها باید بر اساس احترام متقابل باشد و نه بر اساس تحریم یا فشار. تحریم‌ها نیز جزو ابزار فشار و تقابل هستند نه ابزار همکاری.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با تاکید بر این‌که تحریم یک ابزار شکست خورده است و در عمل نتوانستیم کارایی خود را ثابت کنند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مصاحبه با صداوسیما تصریح کرد: کشورهایی که یک روز ما را برای سیم خاردار تحریم می‌کردند اکنون به جایی رسیده‌ است که خودشان ادعا می‌کنند که ایران سلاح‌های پیشرفته صادر می‌کند و می‌فروشد.

توصیه عراقچی به کشورهای غربی

وی با بیان این‌که این نتیجه تحریم‌ها بوده است، ادامه داد: این‌که آنها هنوز دنبال تکرار این تجربه شکست خورده هستند واقعا جای تعجب دارد و ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم که مسیر خود را عوض کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره