نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جدیدترین اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
جدیدترین اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

فارس/ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن ابراز تمایل برای ملاقات با رئیس‌جمهور جدید ایران بر تداوم تلاش‌ها جهت تضمین ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی خواستار دیدار با رئیس‌جمهور ایران، مسعود پزشکیان شد و بر تلاش‌ها برای ارائه تضمین معتبر به جامعه بین‌المللی مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد. 
اظهارات گروسی در جریان نخستین روز از شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مطرح شد. او در بخشی از صحبت‌هایش اینطور بیان کرد: من به امکان تعامل با رئیس جمهور جدید ایران احترام می‌گذارم و در ادامه تلاش‌های ضروری جهت ارائه تضمین‌های معتبر به جامعه بین‌المللی مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از دیدار با دولت جدید این کشور استقبال می‌کنم. 
گروسی با اشاره به ادعاهای پادمانی در فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان که ریشه در برخی از اسناد جعلی ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی دارد، اینطور بیان کرد: البته که چالش‌هایی هم در این زمینه وجود دارد با این حال من بر موضع خود جهت تداوم تلاش‌هایم در این زمینه ادامه می‌دهم. 
گروسی پیشتر هم در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، پیروزی مسعود پزشکیان را به وی با ارسال نامه‌ای تبریک گفته بود. 
شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز به کار کرد و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در راس هیاتی برای شرکت و همچنین سخنرانی در این نشست به وین سفر کرد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar