نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

سعید جلیلی: موضوع امروز کشور، تبدیل کردن زندان اوین به دانشگاه نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
سعید جلیلی: موضوع امروز کشور، تبدیل کردن زندان اوین به دانشگاه نیست

فارس/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع امروز کشور این نیست که زندان اوین را تبدیل به دانشگاه کنیم. آن چیزی که امروز باید مطرح شود، این است که چه نقشی برای دانشگاه، دانشجو و استاد در مسیر آینده کشور تعیین شده است؟

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از دانشجویان در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ گفت: دانشگاه، می‌تواند پیشران کشور باشد. از طرفی می‌گویند که دانشجو باید نسبت به آینده امید داشته باشد امّا از طرف دیگر، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان در کشور ارائه نمی‌شود.
وی افزود: موضوع امروز کشور این نیست که زندان اوین را تبدیل به دانشگاه کنیم. آن چیزی که امروز باید مطرح شود، این است که چه نقشی برای دانشگاه، دانشجو و استاد در مسیر آینده‌ی کشور تعیین شده است؟ جلیلی عنوان کرد: ما مدل موفقی در انقلاب و دفاع مقدس داشته‌ایم. در مدل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جبهه‌ای شکل گرفت و مردم امکان آن را پیدا کردند که خودشان متناسب با استعداد و توانایی‌های خود، نسبتشان با این جبهه را پیدا کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از جلوه‌های خوب این انتخابات، حضور پرشور دانش‌آموزان در فضای سیاسی کشور بود.وی تصریح کرد: قوّت نظام با همین مردم است. باید به این مسئله رسیدگی کرد که به چه دلیلی ۵۰ درصد مردم، پای صندوق نیامدند. این حرکت، یک حرکت بزرگ است که باید به صورت جبهه‌ای شکل بگیرد. جلیلی یادآور شد: وقتی یک خانم در ایّام انتخابات می‌تواند در ۱۴ روز به ۴۰ روستا سفر کند، نشان می‌دهد که قطعا در موضوعات دیگر نیز امکان چنین کنشگری‌هایی وجود دارد.وی اظهار داشت: این‌که می‌گوییم می‌توان این مسائل را با قدرت دنبال کرد، تابعی است از اراده و عمل تک‌تک ما.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این عرصه، یک عرصه‌ی واقعی و جدّی است. در شرایطی که استکبار، هر روز بر علیه انقلاب اسلامی عملیات می‌کنند، نمی‌توان منفعل بود یا به مباحث حاشیه‌ای پرداخت. اتفاقا هدف دشمنان این است که این جریان به جای مباحث اساسی، به بحث‌های حاشیه‌ای بپردازد. گفتنی است در ابتدای این دیدار، دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره