نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اظهارات مهم معاون رئیس جمهور درباره آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اظهارات مهم معاون رئیس جمهور درباره آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای

ایسنا/ معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتریش گفت: گفت‌وگوی سازنده با اژانس را به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد، ادامه دهیم.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران که به‌منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده در خصوص دیدار با مدیرکل آژانس اظهار کرد: دیدار با مدیر کل آژانس را در وین انجام دادیم و طی آن مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند؛ این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت.

معاون رییس‌جمهور گفت: همچنین در این دیدار مقرر شد در زمینه موضوعات هسته‌ای که در چارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت و آمدها، گفت‌وگوی سازنده به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد را ادامه دهیم.

اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفت‌وگوها در جلسه با مدیر کل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام روبه جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است رافائل گروسی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خبر داده است که به زودی و برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهد کرد.

این دیدار در حاشیه شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس اتمی در وین برگزار شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره