نماد آخرین خبر

یوسفیان ملا: آقای پزشکیان با آقای رئیسی فرق می‌کند

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
یوسفیان ملا: آقای پزشکیان با آقای رئیسی فرق می‌کند

نامه نیوز/ یک فعال سیاسی گفت: وقتی رادیکال‌ها می‌گویند دولت دارد در اختیار فتنه‌گرها می‌افتد، باید مستند سخن بگویند که آیا فرد مورد نظر مقاله‌ای خلاف مصالح کشور و نظام نوشته است یا سخنی گفته است؟

مسعود پزشکیان سعی می‌کند انتصاب‌ها دولتی از نظر فکری نزدیک به خودش باشد؛ حقی که هر رئیس‌جمهوری از آن برخوردار است و رؤسای جمهور پیشین هم چنین کرده‌اند اما در مقطع کنونی برخی نیروهای سیاسی خاص سعی می‌کنند با فشار بر پزشکیان دست او را در انتصاب‌ها ببندند. حالا پرسش این است که هدف آنها از این کار چیست؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتصاب‌ها مانند سایر مسائل کشور قوانین و قواعدی وجود دارد و این طور نیست که بشود هر کسی را روی کار آورد. قواعدی وجود دارد؛ مانند استعلام‌ها، عدم سوءپیشینه، تحصیلات مرتبط و... که در انتصاب‌ها الزامی است. نمی‌شود فردی که دارای سوءپیشینه است، منصوب شود یا آنکه فردی که می‌خواهد رئیس دانشگاه یا حتی عضو هیئت علمی شود، تحصیلات لازم یا مرتبط را نداشته باشد».

او ادامه داد: «وقتی رادیکال‌ها می‌گویند دولت دارد در اختیار فتنه‌گرها می‌افتد، باید مستند سخن بگویند که آیا فرد مورد نظر مقاله‌ای خلاف مصالح کشور و نظام نوشته است یا سخنی گفته است؟ حالا ممکن است فردی نقدی را مطرح کرده اما وقتی محکومیت قضایی ندارد نمی‌شود او را با فتنه و این دست عنوان خطاب کرد و واقعا درست نیست که بدون سند اتهام فتنه‌گر بودن به اعضای دولت زد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وقتی رئیس‌جمهور از همه جریان‌ها نیرو آورده است یعنی می‌خواهد در کشور وفاق وجود داشته باشد. وقتی آقای پزشکیان خواسته است که دولت را متنوع کند، بر خود هزینه بار کرده است و مسیر سختی را در پیش گرفته است اما خواسته است در جهت وفاق حرکت کند. حالا نیروهای رادیکال که می‌گویند دولت در اختیار فتنه قرار می‌گیرد باید تعریفشان را از فتنه مشخص کنند. اگر فردی محکومیت قطعی دارد و محکومیت قطعی مؤثر دارد که نمی‌تواند در سِمت‌های خاصی قرار بگیرد، اعلام کنند تا دولت از انتصاب آن فرد بر حذر باشد اما نمی‌شود که کلی سخن گفت و دولت را در معرض اتهام قرار داد».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «آقای پزشکیان با آقای رئیسی فرق می‌کند. پشت آقای رئیسی یک جریان منسجم بود که همه احتمال می‌دادند که چه افرادی در چه مسئولیت‌هایی قرار بگیرند. آقای پزشکیان خود را وابسته به هیچ جناحی نمی‌داند. آقای پزشکیان در مناظره‌ها هم می‌گفت که من جناحی و حزبی نیستم. این است که او حساب‌شده پیش می‌رود. در دولت‌های قبل انتخاب وزرا به شکل روشنی مشخص نبود و هیچکس و هیچ رسانه‌ای در جریان انتخاب وزرا قرار نمی‌گرفت اما آقای پزشکیان کار بزرگی کرد و با تشکیل شورای راهبردی و بعدش تشکیل 19کمیته‌های اجرایی برای بررسی هر وزراتخانه موضوع را در معرض چشم همگان قرار داد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر