نماد آخرین خبر

سردار سلیمانی: برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی مردم باید به میدان بیایند

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی مردم باید به میدان بیایید؛ چراکه جهاد اقتصادی نیاز به پیشران دارد و این پیشران مردم هستند؛ همانطور که در دفاع مقدس به میدان آمدند و معادلات را تغییر دادند.

سردار غلامرضا سلیمانی در همایش «جهادگران کسب‌وکار بسیج اصناف» با بیان اینکه اگر مردم در کنار ارتش، سپاه و سایرین به میدان نمی‌آمدند، پیروزی‌ به دست نمی‌آمد، اظهار کرد: ۹۲ هزار شهید بسیجی که از فرهنگ عاشورا درس گرفته بودند به میدان آمدند و جنگ را به نفع ما تغییر دادند. همه موفقیت‌هایی که به دست آوردیم ریشه در فرهنگ غنی بسیج در دوران دفاع مقدس دارد.

وی مسئله اقتصاد را مهمترین موضوع کشور دانست و افزود: برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی هم، مانند دفاع مقدس مردم باید به میدان بیایید. جهاد اقتصادی نیاز به پیشران دارد و این پیشران مردم هستند؛ همانطور که در دفاع مقدس به میدان آمدند و معادلات را تغییر دادند. بسیج اصناف هم پیشگام عرصه اقتصادی است و تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج هم آماده کمک به آنان است تا طرح نهایی در عرصه اقتصادی را اجرایی کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حال بازپس‌گیری عظمت از دست‌رفته کشور در روزهای پیش از انقلاب است، یادآور شد: روزگاری زبان فارسی، زبان رسمی بسیاری از مناطق بود و تمدنی قوی با محوریت ایران شکل گرفته بود. در تاریخ هرگز پادشاهان ایران بدون قید و شرط تسلیم اشغالگران نمی‌شدند، اما تنها کسی که بدون قید و شرط تسلیم اشغالگران شد رضاخان بود. تنها مواجه محمدرضا پهلوی با اشغالگران در سال‌های اشغال ایران در جنگ جهانی دوم هم حضور در سفارت انگلیس بود که حتی به جلسه راهش ندادند، اما او مقابل اشغالگران سلام نظامی داد. در همان زمان ایران برای اولین‌بار به‌طور کامل اشغال شد، در حالی که حتی در زمان مغول و تیمور هم ایران به‌طور کامل اشغال نشده بود.

سلیمانی در بخش دیگری از این نشست، اظهار کرد: اگر بتوانیم پیشران‌های اقتصادی را راه بیندازیم، می‌توانیم دستاوردهای بسیار بزرگی کسب کنیم. این امر با سخنرانی عملی نمی‌شود، بلکه باید فرامین رهبر انقلاب را سرلوحه قرار دهیم؛ همانگونه که در دفاع مقدس فرامین امام راحل را سرلوحه قرار دادیم و دشمن را شکست دادیم.

وی گفت: پیروی از فرامین رهبر انقلاب و تکیه بر مردم را راه حل عبور از مشکلات اقتصادی است. ما هیچ مشکلی از لحاظ دانش، نیروی انسانی و زمین نداریم و با تکیه به مردم می‌توانیم مسائل را از پیش رو برداریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر