نماد آخرین خبر

پیشنهاد وکیلی به سخنگوی دولت درخصوص صحبت‌های پزشکیان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشنهاد وکیلی به سخنگوی دولت درخصوص صحبت‌های پزشکیان

ایسنا/ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور عملکرد درخشانی در نشست خبری داشت، گفت: رئیس‌جمهور نمی‌خواهد فقط درد را بیان کند، بلکه او به دنبال مقدمه‌چینی است تا جامعه متوجه مشکل کشور شده و همه به این باور برسند که باید دنبال راه‌حل باشیم.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور اظهارکرد: این نشست به لحاظ ترکیب خبرنگاران، شکل اداره جلسه و نوع جواب‌های رئیس‌جمهور به پرسش‌ها، بدیع بود و در آن ابتکاراتی وجود داشت، مخصوصا که پاسخ‌های مسعود پزشکیان خیلی کمک می‌کرد که فضای گفت وگو صمیمی شده و از خشکی  و رسمیت مرسوم در نشست‌های رئیس‌جمهور کاسته شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور هم خیلی مسلط ظاهر شد و به نظرم عملکرد درخشانی داشت. او در پاسخ به پرسش‌های راهبردی خیلی خوب عمل کرد. البته ادبیات رئیس‌جمهور هم چاشنی مصاحبه بود و موجب صمیمیت در جلسه شد. در مجموع او توانست تصویرسازی درستی از رویکرد دولت چهاردهم  ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: برخی انتظار داشتند که رئیس‌جمهور مطابق سنت روسای ‌جمهور پیشین، در اولین نشست خبری خود سیاه‌های از وعده‌ها ارائه دهد، ولی پزشکیان همانطور که قبلا گفته بود، نشان داد که اهل وعده دادن نیست. ارائه اعداد و ارقام وظیفه اعضای دولت است و آنها باید مسئولانه ، مسیر حرکت و زمان تحقق وعده‌ها را مشخص کنند و آنها را به نتیجه برسانند.

وکیلی همچنین بیان کرد: شکل سخنرانی پزشکیان به شکلی است که ممکن است ابهاماتی ایجاد کند، بنابراین پیشنهاد من است که بعد از جلسات رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت احیانا ابهاماتی که در صحبت‌های رئیس‌جمهور به خاطر کاربرد برخی واژه‌ها، پروتکل‌ستیزی یا زمان کم ایجاد می‌شود را تبیین کند و اجازه ندهد ابهامی در افکار عمومی شکل بگیرد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا جواب‌های رئیس‌جمهور به خصوص در زمینه ناترازی‌ها افکار عمومی را قانع کرد، گفت: یکی از وظایف سخنگو و اعضای دولت تبیین همین مسائل است، زیرا رئیس‌جمهور فرصت اینکه تمام ابعاد این مسائل را تبیین کند، ندارد. او فقط به سرفصل‌ها اشاره می‌کند و وظیفه سخنگو، وزیر نیرو، نفت، اقتصاد و سایر وزرا این است که موضوع ناترازی‌ها را بری مردم تبیین کنند. همچنین صداوسیما باید ابعاد مساله ناترازی‌ها را با حضور صاحب نظران برای جامعه تبیین کند.

وی در پایان اظهار کرد: ما اکنون متوجه ناترازی مثلا در برق شده‌ایم اما کسی که کارخانه دارد و تمام سرمایه خود را برای تولید به کار بسته با قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان روبرو است و به تولید او آسیب وارد می شود. برای تولیدکننده ذکر این مشکلات کافی نیست و باید راهی برای این مشکل پیدا شود. این مسائل باید برای مردم تبیین شود تا پیدا کردن راه‌حل و اجرای آن به یک باور عمومی تبدیل شود. رئیس‌جمهور نمی‌خواهد فقط دردها را بیان کند، بلکه او به دنبال مقدمه‌چینی است تا جامعه متوجه مشکل شده و همه به این باور برسند که باید دنبال راه‌حل باشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر