نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اتهام‌زنی انگلیس علیه برنامه هسته‌ای ایران در کنفرانس عمومی آژانس اتمی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اتهام‌زنی انگلیس علیه برنامه هسته‌ای ایران در کنفرانس عمومی آژانس اتمی

ایرنا/ معاون وزیر انرژی انگلیس در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، این ادعای نخ‌نما را مطرح کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

فیلیپ الکساندر هانت طی سخنانی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از دیروز (دوشنبه) در وین آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد، ادعا کرد: ما نسبت به خودداری ایران از اجرای تعهدات پادمانی و عدم همکاری این کشور با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مواد و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده، عمیقاً نگران هستیم.
وی به رغم همکاری‌های همیشگی و گسترده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهای پادمانی را که در اسناد مجعول رژیم صهیونیستی ریشه دارد، مطرح کرد و مدعی شد: ایران طی ۵ سال گذشته توضیحات معتبری را درباره ذرات اتمی کشف شده در این کشور ارائه نکرده است و به همین خاطر است که آژانس نمی‌تواند درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد.
معاون وزیر انرژی انگلیس با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام و اقدامات صورت گرفته در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) ادعا کرد: ذخایر اورانیوم غنی شده در ایران از ۲۸ برابر سقف تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فراتر رفته است و این کشور بدون هیچ توجیه غیرنظامی معتبری به تولید اورانیوم با غنای بالا ادامه می دهد.
وی در پایان این‌طور ادعا کرد: ما مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و به یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای این تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی متعهد هستیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar