نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

عراقچی پس از دیدار با نماینده حزب‌الله: اسرائیل از آینده‌اش نگران باشد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، گفت «دشمن صهیونیستی از اینکه ضربه‌ای زده خوشحال نباشد، بلکه نگران باشد از آینده‌ای که در انتظار آن‌هاست».

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه با «عبدالله صفی‌الدین» نماینده حزب‌الله لبنان در تهران دیدار کرد و شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان را به او تسلیت گفت.
وزیر خارجه ایران بعد از این دیداز گفت: امروز خدمت دوستان رسیده‌ایم که به عنوان وزیر خارجه ایران، شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت بگوییم؛ اول به ملت ایران و بعد لبنان و دوستانمان در حزب‌الله لبنان و همه رزمندگان حزب‌الله و محور مقاومت.
عراقچی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، ادامه داد: معتقدیم که خون شهید نصرالله حتی بیشتر از حضور این شهید اثرگذار خواهد بود و دشمنان غافل هستند که سلاح اصلی ما خون شهید است و ابزارهای دیگر دنیوی هستند.
او با بیان اینکه «آنچه که ما و شیعه را در طول تاریخ به عظمت رسانده خون شهدا بوده است»، گفت: این موضوع از خون اباعبدالله حسین (ع) شروع می‌شود و تا آخرین شهید ما سید حسن نصرالله ادامه پیدا می‌کند».

پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود

وزیر خارجه ایران با یادآوری این نکته که «این برای اولین بار نیست رهبر حزب‌الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی ترور و شهید می‌شود»، گفت: شما ببینید خون شهید سید عباس موسوی با حزب‌الله تا الان چه کرده است و چقدر حزب الله بزرگتر، قوی‌تر و محبوب‌تر و حضور آن گسترده‌تر شده است.
عراقچی در ادامه گفت: من مطمئن هستم که خون شهید سید حسن نصرالله بیشتر از این عمل می‌کند و ما در آینده خواهیم دید که جوانان بیشتری با انگیزه و قدرت بیشتری به جریان مقاومت می‌پیوندند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن صهیونیستی خوشحال نباشد که ضربه‌ای زده است، بلکه از آینده‌ای که در انتظار آن‌هاست نگران باشد، چراکه بدون تردید آینده متعلق به مقاومت است. 
عراقچی در همین ارتباط گفت: الحمدلله ما در دوستان خود در حزب‌الله لبنان و کل محور مقاومت می‌بینیم که چه مقدار انگیزه‌ها بیشتر و دل‌ها قوی‌تر شده است و چگونه آماده هستند برای ادامه مسیر مقاومت.
او تاکید کرد: ما هم در ایران همچنان مدافع مقاومت خواهیم بود و این مسیر را ادامه خواهیم داد و ان‌شاءالله پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود.

آمریکا شریک جنایت رژیم صهیونیستی است

عراقچی در بخشی دیگر صحبت‌های خود با اشاره به رایزنی‌های ایران در سطح بین‌المللی در ارتباط با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما در این رایزنی‌ها تلاش کردیم که ببینیم چگونه می‌توانیم جامعه بین‌المللی را برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حرکت درآوریم، رژیم جنایتکاری که به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهد، با توجه به حمایت‌هایی که آمریکا و برخی از کشورهای غربی از این رژیم دارند.
وزیر خارجه ایران تصریح کرد: متاسفانه این حمایت‌ها ادامه دارد و سلاح‌هایی که رژیم صهیونیستی از آن‌ها برای انجام این جنایت‌ها استفاده می‌کند، عمدتاً آمریکایی هستند. بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی روز جمعه در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از آن استفاده کرد، آمریکایی بودند و قطعاً آن‌ها بدون اجازه آمریکا نمی‌توانند از این سلاح‌ها استفاده کنند.
عراقچی گفت: ما آمریکا را شریک این جنایت و دیگر جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده می‌دانیم.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر