نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جزئیات نشست اضطراری شورای امنیت؛ دبیرکل سازمان ملل: ایران 200 موشک به اسرائیل شلیک کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جزئیات نشست اضطراری شورای امنیت؛ دبیرکل سازمان ملل: ایران 200 موشک به اسرائیل شلیک کرد

آخرین خبر/ نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه در حال برگزاری است؛ در این جلسه برخی از افراد به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. 

ایران حدود 200 موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کرد

به گزارش ایرنا، دبیرکل سازمان ملل گفت: دیروز ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ایران اعلام کرد که این اقدام در واکنش به قتل حسن نصرالله و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عباس نیلفروشان در هفته گذشته و همچنین کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در ماه ژوئیه بوده است.  
گوترش اضافه کرد: میلیون ها نفر در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین مجبور به جستجوی سرپناه شدند. در حملات ایران یک نفر فلسطینی در کرانه باختری اشغالی کشته شد. همانطور که در رابطه با حمله ایران در ماه آوریل اعلام کردم، من دوباره حمله موشکی گسترده دیروز ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم.  
دبیرکل سازمان ملل ادامه داد:  این حملات به طور متناقض هیچ کمکی به آرمان مردم فلسطین یا کاهش رنج آنها نمی کند. یک سال از اقدامات وحشتناک ۷ اکتبر حماس و گروگانگیری می گذرد.

نماینده روسیه: ایران در دو ماه گذشته خویشتنداری کرده بود

نماینده روسیه در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به حمله موشکی شب گذشته ایران به اسرائیل گفت «خاورمیانه جلوی چشم ما به سمت یک جنگ تمام عیار می‌رود.» او گفت پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، ایران به این رویارویی کشیده شد. او در ادامه گفت ایران در دو ماه گذشته در شرایطی خاص «خویشتنداری کرد.»

لفاظی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: حمله موشکی سپاه باعث شد که فلسطینی در کرانه باختری کشته شود سپاه ایران از گروه های تروریستی حمایت می کند و باعث کشته شدن اسرائیلی ها می شود. از شورای امنیت می خواهیم ایران را محکوم کنند و علیه سپاه اقدامات جدی انجام بدهد. ایران شریک فلسطینی و حماس در حمله 7 اکتبر است. به ایران پیام واضح دادیم که منطقه را منفجر نکنید و جنگ بیشتر در منطقه ایجاد نکنید ولی سپاه این پیام را جدی نگرفت و به اسرائیل حمله کرد.

حمایت انگلیس از رژیم غاصب در شورای امنیت سازمان ملل؛ حمله ایران خشن بود!

باربارا وودوارد، نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ایران با موشک های بالستیک به اسرائیل حمله کرد. ما این حرکت را خشن می دانیم و تهدیدی علیه امنیت اسرائیل می دانیم و آن را محکوم می کنیم. وی افزود: ایران و تمام گروه های تحت حمایت او باید هر چه سریع تر اقدامات بی ثبات کننده را متوقف کنند.

در حال تکمیل...

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر