نماد آخرین خبر

روزنامه تلگراف: انگلیس توان دفاع از اسرائیل در برابر حملات موشکی را ندارد

منبع
فارس
بروزرسانی
روزنامه تلگراف: انگلیس توان دفاع از اسرائیل در برابر حملات موشکی را ندارد

فارس/ روزنامه تلگراف در مصاحبه با کارشناسان دفاعی و وزیر دفاع سابق این کشور به ناتوانی نیروی هوایی و دریایی این کشور در دفاع از رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

«نیروهای مسلح بریتانیا نمی‌توانند از اسرائیل در برابر حملات ایران با موشک‌های بالستیک دفاع کنند». این را تلگراف به نقل از کارشناسان دفاعی بیان کرد.به گزارش روزنامه تلگراف، جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی سلطنتی (نیروی هوایی انگلیس) تسلیحات لازم برای دفع حملات مشابه حمله موشکی ایران به اسرائیل را ندارند و این امر باعث تقلیل جایگاه انگلیس در دفاع از این رژیم شده است.
جمهوری اسلامی ایران پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت کشور توسط رژیم صهیونیستی، با شلیک بالغ بر 200 موشک به اقدامات اسرائیل پاسخ داد و بیشتر موشک‌ها با عبور از پدافند هوایی چند لایه رژیم صهیونیستی به اهداف خود اصابت کردند.
طبق گزارش تلگراف در حمله سه‌شنبه ایران جنگنده‌های تایفون انگستان مستقر در قبرس هیچ موشکی را سرنگون نکردند و به گفته وزارت دفاع انگلیس، این کشور تنها با نظارت و رهگیری موشک‌های پرتاب شده در عملیات دفاعی رژیم صهیونیستی شرکت کرد.
بن والاس، وزیر دفاع سابق انگلیس در این باره اظهار داشت که ناوشکن تیپ 45 (که برای دفع حملات هوایی طراحی شده است) نیز برای پاسخ به چنین حملاتی با مشکل روبرو خواهد شد و ناوگان دریایی این کشور ملوان کافی برای عملیات‌های مؤثر در مناطق جنگی ندارند.
تام شارپ، نظامی بازنشسته نیروی دریایی انگلیس در این باره گفت: «مشارکت ما (در پاسخ به حمله ایران) بسیار کم بود که بازتابی از 40 سال کمبود بودجه است.»وزیر دفاع سابق در ادامه اظهار داشت که جنگنده‌های اف_35 نیز به بمب‌های هدایت لیزری مجهز بوده و به همین دلیل در درگیری‌های کنونی خلیج فارس «بی‌فایده‌» است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره