نماد آخرین خبر

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به اقدام ضدایرانی پارلمان لیتوانی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به اقدام ضدایرانی پارلمان لیتوانی

ایرنا/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان لیتوانی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت لیتوانی ‌با اتخاذ تصمیمات سنجیده و مسئولانه، از بروز هرگونه اقدام تنش­‌زا جلوگیری کند.

ابراهیم عزیزی روز شنبه - ۱۴ مهرماه - با محکوم کردن اقدام غیرمسئولانه، مخرب و غیرمنطقی پارلمان لیتوانی در صدور قطعنامه‌ قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی به خبرنگاران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل در مبارزه با اشکال مختلف تروریسم تلاش‌های موثری انجام داد که تنها بخشی از نتایج آن، کمک به امنیت اروپا از طریق مبارزه با جریان‌های تکفیری است.
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه اقدام علیه نیروهای مسلح یک کشور با هر شکل و عنوانی، غیرقانونی و مغایر با اصول متعارف و بدیهی حقوق بین‌الملل است و طبعاً پاسخ متناسب را بدنبال خواهد داشت.
نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر نقش تأثیرگذاری در مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله گروه تروریستی داعش داشته است.
عزیزی با بیان اینکه جهان باید یکصدا با ریشه‌های اصلی تروریسم از جمله رژیم کودک‌کش و جانی صهیونیستی مبارزه کند، گفت: فجایعی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام می‌دهد، گوشه‌ای از فهرست سیاه آن است که باید تمام جهان برای مبارزه با این رژیم متحد شوند. اما متاسفانه پارلمان لیتوانی در اقدامی مخرب و ضد ایرانی، در سمت اشتباه تاریخ ایستاد که مغایر با ثبات و امنیت است.
وی خاطرنشان کرد: از دولت لیتوانی انتظار می‌رود با اتخاذ تصمیمات سنجیده و مسئولانه، از بروز هرگونه اقدام تنش‌زا جلوگیری کند.

پارلمان لیتوانی عصر جمعه طرحی برای قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را به تصویب رساند.
اتهام‌زنی‌های لیتوانی در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم در منطقه از جمله گروه تروریستی داعش ایفا کرده است.
پارلمان لیتوانی ضمن تصویب این طرح ضدایرانی، خواستار اتخاذ رویکردی مشابه از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.
از طرفی عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی نیز همراستا با ماده ۵۱ منشور ملل متحد و حق دفاع مشروع صورت گرفته است و موضع‌گیری ستیزه‌جویانه لیتوانی درحالی است که ایران اعلام کرده پس از خویشتن‌داری ۲ ماهه و پس از بی‌عملی غرب در وادار کردن رژیم صهیونیستی به پایان‌دادن به اقدامات تروریستی خود، پاسخ قاطع و هوشمندی به این رژیم در عملیات «وعده صادق ۲» داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره