نماد آخرین خبر

سفیر ایران در فرانسه: از جنگ هراس نداریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سفیر ایران در فرانسه: از جنگ هراس نداریم

ایسنا/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با بیان این‌که رابطه دوستانه میان ایران و حزب الله لبنان دیرینه است،‌ تاکید کرد: ما هیچ نفع و نیتی برای افزایش آتش جنگی که همه را خواهد سوزاند و منافع تمام کشورهای منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد و نظم منطقه را از بین می‌برد، نداریم.

محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه زنده خبری با شبکه رادیویی فرانس انفو (France Info) به سوالات مجریان این شبکه در رابطه با تحولات منطقه پاسخ داد و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
امین نژاد در پاسخ به سوالی در رابطه با دغدغه کنونی ایران درباره پاسخ اسرائیل گفت: ایران سال‌هاست که از سوی اسرائیل مورد تهدید و در معرض اقدامات خرابکارانه قرار گرفته که آخرین نمونه آن ترور آقای هنیه رهبر جنبش حماس و نیز به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و فرمانده نظامی ما سردار نیلفروشان بود. موضع ایران به روشنی در بیانیه کشورمان اعلام شده است. در صورت هرگونه حمله، پاسخ به آن قوی‌تر خواهد بود.
این دیپلمات کشورمان همچنین افزود که «ما همواره در راستای صلح و امنیت منطقه تلاش کرده‌ایم و اگر بخواهیم آخرین تلاش جمهوری اسلامی ایران در این رابطه را اشاره کنیم باید به نمونه اخیر آن، رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در سازمان ملل بپردازیم».
سفیر ایران در فرانسه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سفر منطقه‌ای رئیس جمهور ایران به قطر پیامی برای آمریکایی‌ها دارد؟ گفت: این سفر از مدت‌ها قبل پیش بینی شده بود ولی طبیعتا موقعیت مناسبی برای بحث با همتایانش در زمینه امنیت و ثبات منطقه بود تا امکان خنثی نمودن تهدیدی که بیش از ۷۵ سال است در منطقه به وجود آمده را بررسی کنند.
امین نژاد در رابطه با ادامه حمایت ایران از حزب الله لبنان گفت: رابطه دوستانه میان ایران و حزب الله لبنان دیرینه است و ایران هیچ وقت این موضوع را مخفی نکرده است. حزب الله یک جنبش سیاسی است که سال‌های سال در چارچوب حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و برای دفاع از منافع مردم و خاک لبنان فعالیت کرده است. بنابراین حمایت ایران از حزب الله همواره در همین چارچوب بوده و اینکه برخی از غربی‌ها به این گروه برچسب تروریستی بزنند دلیلی بر تروریستی بودن آن نیست.
وی همچنین در تشریح علت حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و اینکه آیا این امر برای به چالش کشیدن اسرائیل است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تصمیم گرفتند پس از مدت‌ها امامت نماز جمعه این هفته را شخصا اقامه کنند. بدین ترتیب جهان هم شاهد حضور و همبستگی گسترده مردمی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران خواهد بود.
این دیپلمات کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال مجری در ارتباط با موضع ایران در صورت بروز یک جنگ تمام عیار گفت: «ما هیچ نفع و نیتی برای افزایش آتش جنگی که همه را خواهد سوزاند و منافع تمام کشورهای منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد و نظم منطقه را از بین می‌برد، نداریم».
او توضیح داد: برای ما، برای مردم ما و برای منطقه ما، در حال حاضر صلح و امنیت بسیار مهم‌تر از هر برهه دیگر تاریخ است. ما از جنگ هراسی نداریم اما برخلاف کسانی که منافعشان در بی ثبات سازی منطقه است به استقبال آن نیز نمی‌رویم. ایران همواره در صف اول تلاش برای صلح و ثبات بوده و اظهارات و مواضع جناب آقای پزشکیان در سفر قطر برای اینکه صدای صلح در منطقه و جهان بیش از پیش شنیده شود، گواه این مهم است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar