نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هجدهم مهر ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند. 

مشروح گفت‌وگوهای فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، ستار هاشمی وزیر ارتباطات، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت،‌ احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و علیرضا زاکانی شهردار تهران را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

 موضوع فیلترینگ در دولت در حال پیگیری است

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت به بیان آخرین وضعیت فیلترینگ در دولت چهاردهم پرداخت وخاطرنشان کرد: موضوع فیلترینگ در جلسه هیات دولت مطرح شد که وزیر ارتباطات در حال پیگیری است. رئیس‌جمهور بر همان عهدی که بستند، هستند.

 اخبار خوبی در آینده نزدیک از مسئله فلیترینگ اعلام می‌کنیم

ستار هاشمی وزیر ارتباطات اعلام کرد که موضوع فیلترینگ مطالبه عمومی است و از ابتدا هم این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما با تمام توان و انرژی برای گشایش در این زمینه موضوع را دنبال می‌کنیم و از ابتدا کارگروه‌های ویژه در این زمینه تشکیل دادیم و خودم هم در آن‌ها حضور داشتم،  یادآور شد: در آینده نزدیک به جمع‌بندی مناسبی می‌رسیم و اخبار خوبی را در این زمینه به مردم اعلام می‌کنیم.

وزیر ارتباطات درباره استفاده از فیلترشکن‌ها هشدار داد و گفت: به طور متوسط حدود دو سوم از مشترکان همراه از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از مجاری غیررسمی در اختیار قرار می‌گیرد و باعث می‌شود این گوشی‌ها یا سیستم‌ها به عنوان بستری برای حمله به زیرساخت‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مقدار زیادی از مطالبات پرستاران پرداخت شد

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره مطالبات پرستاران اظهار کرد: هم برای پرستاران و هم شرکت‌های تولیدی دارو از صندوق ذخیره ارزی و هم از دولت و بیمه مطالباتی که مدت‌ها به تعویق افتاده بود، بخش عمده‌ای پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات پرستاران در زمینه اضافه‌کاری حدود هفت ماه از ۱۴۰۲ باقی مانده و به اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است که مقدار زیادی از آن پرداخت شده است. همچنین در زمینه دارویی هم به همین شکل عمل شده و بخشی از مطالبات پرداخت شده و مابقی نیز به همین ترتیب پرداخت می‌شود.

 ورزشگاه آزادی تا پایان آذرماه آماده می‌شود

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان از آماده سازی ورزشگاه آزادی تا پایان آذرماه خبر داد و همچنین گفت: دولت پیگیر مسأله پرداخت وام ازدواج است و دستورات لازم داده شده تا سامانه باز شود. حدود ۳۰۰ هزار متقاضی این وام وجود دارد که برنامه‌ریزی کردیم با تأمین منابع، پرداخت‌ها صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دنبال برگزاری دیدار با قطر، در ازبکستان هستیم،‌ افزود: اکنون بچه های ما (تیم ملی فوتبال) در ازبکستان هستند؛ بحث بر سر این است که بازی در ازبکستان برگزار شود، منتهی همان روز ازبکستان خودش بازی دارد و طبیعتا شاید این شرایط فراهم نشود، در حال پیگیری هستیم.

الواح هخامنشی تدریجی به ایران بازمی‌گردد

رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه دیروز میزبان ریاست محترم جمهور در موزه ملی ایران برای رونمایی از الواح هخامنشی بود که از دانشگاه شیکاگو برگشته است‌، افزود: با اقدام حقوقی انجام شده این الواح و حق ایران در زمینه آن اثبات و جلوی فروش آنها گرفته شد.این الواح به صورت تدریجی به ایران بازمی‌گردد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه هیات دولت خبر داد و افزود: با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

وی همچنین گفت: قرار است به سازمان برنامه مجوزی دهند تا با فوریت مطالبات گندمکاران را به ویژه در مورد کسانی که در مناطق سردسیر هستند و مطالبات‌شان پرداخت نشده، وصول شود.

پورمحمدی همچنین تصریح کرد: تغییری در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نمی‌شود و درباره حامل‌های انرژی و تغییر قیمت‌ آن نیز هیچ تصمیم‌گیری نشده است.

قرارداد شهردای تهران با چین ابهامی ندارد

علیرضا زاکانی شهردار تهران تاکید کرد که قرارداد شهردای تهران با چین شفاف است و ابهامی ندارد.

وی  همچنین درباره خرید منزل شهید رئیسی برای تبدیل شدن به موزه، اظهار کرد: در دستور خرید گذاشتیم و کارهای آن در حال انجام است.

در جلسه امروز هیات دولت به ریاست مسعود پزشکیان، استانداران خراسان رضوی، فارس و یزد معرفی شدند.

بر این اساس با تصویب اعضای هیات دولت آقای غلامحسین مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی، آقای حسینعلی امیری به عنوان استاندار فارس و آقای محمدرضا بابایی دره به عنوان استاندار یزد منصوب شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر