نماد آخرین خبر

بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران از نظر مخبر

منبع
فارس
بروزرسانی
بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران از نظر مخبر

فارس/ مشاور و دستیار رهبر انقلاب گفت: اگر از بنده درباره بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران سوال کنند به نظرم این مزیت، نفت و معدن نیست بلکه مزیت ما داشتن نیروی جوان نخبه است.

محمد مخبر مشاور و دستیار رهبر انقلاب در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به مزیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: اگر از بنده درباره بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران سوال کنند به نظرم این مزیت، نفت و معدن نیست بلکه مزیت ما داشتن نیروی جوان نخبه است.
وی افزود: شما به این نیروی جوان نخبه یک اتاق به همراه میز و صندلی اختصاص داده‌اید ولی خود او لپ تاپ خود را به همراه آورده است تا با آن فعالیت کند. هنگامی که به این جوان نخبه فرصت بدهید دارویی می‌سازد که در جهان فقط توسط ایران و آمریکا تولید می‌شود.
مخبر با اشاره به اهمیت علم و فناوری در کشور تاکید کرد: به خاطر دارم هنگامی که شرکت‌های توتال و شل از کشور خارج شده بودند بسیاری عزا گرفته بودند. در یکی از سخنرانی‌های خود جمله‌ای گفتم که دوستان دولتی از این بابت ناراحت شده بودند.
وی ادامه داد: گفته بودم در شأن این کشور نیست که با وجود قدمت ۱۰۰ ساله در حوزه دارا بودن منابع نفتی امورات خود را به کشوری بسپارد که فاقد منابع نفتی است و آن کشور بیاید و نفت ما را استخراج کند.
مشاور و دستیار رهبر انقلاب با بیان اینکه جهان از شلیک موشک توسط جمهوری اسلامی ایران نترسیده بلکه از دارا بودن تکنولوژی ترسیده است، خاطرنشان کرد: اگر ما اکنون همین اندازه موشک تهیه و شلیک می‌کردیم چندان ارزشی نداشت و کسی از ما حساب نمی‌برد.
وی افزود: پس از شلیک مقداری موشک مثلاً ۱۰۰ فروند دیگر موشکی در اختیار نداشتیم مانند دوران دفاع مقدس که از چند کشور موشک تهیه کردیم. طرف مقابل نیز متوجه این خریدها و تعداد موشک‌های ما می‌شود.مخبر ادامه داد: به نحوی که طرف مقابل متوجه این موضوع می‌شود و می‌گوید به طور مثال ۱۰ فروند موشک خود را شلیک کن و هنگامی که این تعداد موشک‌ها به پایان رسید موشک یازدهم را او به ما شلیک خواهد کرد.
وی تاکید کرد: امروز اگر بخواهید جهش تولید با مشارکت مردم رخ بدهد، راه این است که بتوانیم بستر فعال شدن بخش خصوصی را با تکیه بر جوانان فراهم کنیم. مشاور و دستیار رهبر انقلاب در ادامه با بیان اینکه دوستانی که در بخش خصوصی آبرومند هستند را باید مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت آن‌ها بدون بدبینی استفاده کنیم، تصریح کرد: باید کمک کنیم تا خلق ثروت انجام شود چرا که موضوع عدالت در نظام اسلامی ما اهمیت دارد ولی عدالت به این معنا نیست که همه را فقیر کنیم بلکه باید کمک کنیم تا همه ثروتمند شون

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره