نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جلسه کمیته‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی؛ نمایندگان ایران چه گفتند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جلسه کمیته‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی؛ نمایندگان ایران چه گفتند؟

ایسنا/ اظهارات نمایندگان در کمیته‌های یکصد و چهل‌ و نهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)  در ژنو را می توانید در این گزارش مرور کنید.

در حاشیه برگزاری یکصد و چهل‌ و نهمین مجمع بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)، اعضای هیات پارلمانی اعزامی ایران به ژنو، در کمیته‌های ترویج احترام به حقوق بشردوستانه، کارگاه راهبری پارلمان‌ها در خلع سلاح، کمیته دائمی امور سازمان ملل، کمیته مقابله با کار کودکان و کار اجباری، کمیته دائمی توسعه پایدار سخنرانی کردند.

تحریم‌های تجهیزات پاکسازی مین فورا برداشته شود

منوچهر متکی در نشست کمیته ترویج احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) گفت: اعمال تحریم‌ها برای انتقال فناوری‌ها و تجهیزات پاکسازی مین ناعادلانه و غیرقابل قبول هستند و باید فورا برداشته شده و در مقابل دسترسی کشورهای متاثر از مین به ماشین‌آلات و فناوری لازم برای عملیات پاکسازی سریع و موثر مین تسهیل شوند.
متکی همچنین در یکصد چهل و نهمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو  ضمن پاسخ به گزافه‌گویی‌های نماینده نروژ در نشست IPU گفت: به نروژ و نماینده جوانش توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت متمدن و بزرگ ایران مودب باشید و در سمت درست تاریخ بایستید.

تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی خطر جدی برای امنیت منطقه است

سید محمود نبویان در کارگاه راهبری پارلمان‌ها در خلع سلاح اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو با تاکید بر اینکه تسلیحات هسته‌ای رژیم تروریستی اسرائیل خطر جدی برای امنیت در منطقه است، گفت: ادامه حضور سلاح‌های هسته‌ای و تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای غیرپادمانی رژیم غاصب صهیونیستی، بمب ساعتی برای امنیت کشورهای عضو معاهده در منطقه بوده لذا اتخاذ تدابیری فوری برای مقابله با این تهدید جدی ضروری است.

بودجه سازمان ملل برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی اختصاص داده شود

امیرحسین ثابتی در نشست کمیته دائمی امور سازمان ملل با موضوع سیستم تامین مالی سازمان ملل گفت: اقدامات تروریستی اخیر انجام شده توسط رژیم صهیونیستی منجر به تلفات جانی و رنج قابل توجهی در میان مردم غیرنظامی، نقض قوانین بین‌المللی و اصول حقوق بشر شده است. ضروری است بودجه و منابع سازمان ملل برای پایان دادن به این اعمال خشونت آمیز و پاسخگویی مسئولان چنین جنایاتی اختصاص داده شود.

کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین ارسال شود

الهام آزاد در کارگروه هم اندیشی تلاش‌های دوچندان برای مقابله با کار کودکان و کار اجباری با تاکید بر لزوم توجه جامعه بین‌المللی به محنت‌ کودکان فلسطینی، خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین شد و گفت: ایران در حال اتخاذ تصمیمات مناسب برای تامین نیازهای کودکان است تا آن‌ها در محیط سالمی رشد کنند که ضامن کرامت، امنیت، ایمنی و سلامت‌شان باشد.

تحریم بر تلاش ایران برای حفاظت از محیط زیست اثر می‌گذارد

شارلی انویه تکیه در کمیته دائمی توسعه پایدار گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها بر تلاش ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست خصوصا رویارویی با تغییرات اقلیمی و پیامدهای مخرب آن اثرات قابل توجهی داشته و توانمندی کشور برای بهبود کیفیت و وضعیت محیط زیست را در برخی موارد با چالش روبرو کرده است.

جنایات رژیم صهیونیستی مانع اصلی توسعه پایدار در لبنان و غزه است

علی اصغر باقرزاده در نشست کمیته دائمی توسعه پایدار با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی مانع اصلی توسعه پایدار در لبنان و غزه است، گفت: مخاصمه طولانی در طول یک سال گذشته باعث آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر از ساکنین غزه و نابودی زیرساخت‌های زندگی و حیات مردم فلسطین شده که این اتفاق در لبنان نیز در حال رخ دادن است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره