نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جزئیات دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور مصر؛ تاکید بر بسیج تمام ظرفیت‌ها برای فشار بر رژیم صهیونیستی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور مصر؛ تاکید بر بسیج تمام ظرفیت‌ها برای فشار بر رژیم صهیونیستی

ایرنا/ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس‌جمهور مصر، بر ضرورت بسیج همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایات و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی تاکید کرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه و با هدف بسیج ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه جهت جلوگیری از تشدید ناامنی‌های ناشی از ادامه نسل کشی و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی‌ به مصر سفر کرده است، صبح امروز پنجشنبه - ۲۶ مهر - با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری عربی مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، ضمن مرور آخرین وضعیت منطقه و ابراز نگرانی و تاسف شدید نسبت به استمرار تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین اشغالی و لبنان، اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی منطقه و کاهش درد و رنج مردم در فلسطین و لبنان مورد تاکید قرار گرفت.
عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان، دیدگاه‌های ایران در خصوص وضعیت خطرناک امنیتی در منطقه و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و برخی بازیگران فرامنطقه‌ای در دو هفته گذشته را تشریح کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضرورت بسیج تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایات و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی را خاطرنشان کرد.

السیسی: وضعیت امنیتی موجود در منطقه هشدارآمیز است

رئیس جمهور مصر نیز در این ملاقات با ابلاغ متقابل سلام به رئیس جمهور کشورمان دکتر پزشکیان، دیدگاه مصر و نگرانی‌های این کشور در مورد تحولات منطقه را بیان نمود.
السیسی، وضعیت امنیتی موجود در منطقه را هشدارآمیز توصیف نمود و بر ضرورت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از افتادن منطقه در دام یک جنگ مصیبت بار، حفظ تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه و حراست از ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.
طرفین همچنین با توجه به تحرکات مثبت در روابط دوجانبه، بر تداوم رایزنی ها و ادامه روند مشورت ها برای توسعه متقابل روابط دوجانبه توافق کردند.

بقایی: گفت‌وگوهای عراقچی با السیسی مفید بود

در همین زمینه بقایی هامانه سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز در پیامی که در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: عراقچی گفتگوی بسیار مفیدی با رئیس جمهور مصر عبد الفتاح السیسی راجع به تحولات منطقه داشتند.
وی افزود: ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از تصعید خطرناک ناامنی که می‌تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند و تبعات مخربی برای همه کشورهای منطقه داشته باشد و نیز ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان مورد تأکید قرار گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar