نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پوتین: روسیه نمی‌تواند در روابط ایران و اسرائیل دخالت کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پوتین: روسیه نمی‌تواند در روابط ایران و اسرائیل دخالت کند

ایرنا/ رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور نمی‌تواند در روابط ایران و اسرائیل دخالت کند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از درگیری در مقیاس بزرگتر در منطقه خاورمیانه جلوگیری کرد.

به گزارش ریانووستی و تاس، ولادیمیر پوتین عصر جمعه در نشستی با مدیران برخی رسانه‌های کشورهای عضو گروه بریکس در اقامتگاه خود، وضعیت در مناسبات طرفین مناقشه را کاملا متشنج توصیف کرد و افزود:‌ ما با ایران و اسرائیل در تماس هستیم، (با آنها) روابط کاملاً قابل اعتمادی داریم؛ به نظر می رسد که این تبادل بی پایان ضربات باید در مقطعی متوقف و راه‌هایی هرچند دشوار برای حل و فصل این وضعیت پیدا شود که رضایت هر دو طرف را به همراه داشته باشد.
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور نمی‌تواند در روابط ایران و اسرائیل دخالت کند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از درگیری در مقیاس بزرگتر در منطقه خاورمیانه جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما روابط بسیار خوب، متحدانه و بسیار قابل اعتمادی با ایران داریم،
پوتین در ادامه گفت:‌ اوضاع در خاورمیانه متشنج است، همه منتظر حملات احتمالی اسرائیل و درگیری هستند؛ در اینجا تکرار می‌کنم، ما تا آنجا که ممکن است آماده انجام هر کاری برای تنش‌زدایی هستیم.
وی افزود: روسیه به نوبه خود آماده کمک برای حل و فصل وضعیت فعلی است تا حملات به اهداف غیرنظامی در نوار غزه متوقف شود.
پوتین تصریح کرد: وضعیت در جنوب لبنان نیز باید به حالت عادی بازگردد تا حملات متقابل از یک طرف متوقف شود و زندگی مسالمت آمیز نیز به این منطقه بازگردد. 
وی ادامه داد: روسیه همواره معتقد است که تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین باید اجرا شود. 
به گفته رئیس‌جمهور روسیه، موضوع فلسطین و اسرائیل در اجلاس آتی سران بریکس در کازان بررسی خواهد شد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر