نماد آخرین خبر

خانه احزاب به اصلاح‌طلبان می‌رسد؟

منبع
فارس
بروزرسانی
خانه احزاب به اصلاح‌طلبان می‌رسد؟

فارس/ در جلسه امروز خانه احزاب ایران تصمیم‌گیری می شود که ریاست مستقلین  تمدید شود یا برای دوره ای یک ساله به اصلاح‌طلبان واگذار می‌شود.

«در جلسه امروز تصمیم‌گیری می‌کنیم»؛ این پاسخ مسوولان خانه احزاب ایران به سوال خبرنگار فارس در مورد تعیین تکلیف ریاست بر خانه احزاب است.
انتخابات خانه احزاب شهریور ماه 1401 برگزار شد، در سال اول منوچهر متکی از فراکسیون اصول گرایان به عنوان رئیس خانه احزاب انتخاب شد و در سال دوم آبان ماه سال گذشته قدرتعلی حشمتیان از فراکسیون مستقلین عهده دار این مسئولیت شد. 
در سال سوم این دوره هم طبق قانون خانه احزاب ریاست متعلق به اصلاح طلبان است.
نکته ای که وجود دارد این است که با پلمپ و تعطیلی دفتر خانه احزاب در اسفند و فرودین ماه گذشته این سوال پیش می‌آید که باید این دو ماه به یک سال اضافه شود یا خیر؟

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران و حسین کمالی نائب رئیس در این زمینه در گفتگو با فارس به این مسئله پاسخ دادند.
قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در گفتگو با فارس در این زمینه، گفت: دوره هشتم انتخابات خانه احزاب ایران شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، در سال اول ریاست با آقای متکی بود که حدوداً در آبان ماه سال گذشته تحویل بنده به عنوان جریان مستقلین دادند. 
وی افزود: طبق قانون مدت ریاست بر خانه احزاب یک ساله است ولی با توجه به پلمپ بودن دفتر خانه احزاب در اسفند و فروردین ماه ما در جلسه امروز تصمیم‌گیری می‌کنیم که دوره ریاست مستقلین پایان یابد یا دو ماه دیگر تمدید شود.
باید ببینیم رای بقیه فراکسیون ها چیست
حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار هم در این زمینه پاسخ داد: در جلسه امروز خانه احزاب در این زمینه گفت‌وگویی خواهیم کرد تا نتیجه‌گیری حاصل شود.
وی افزود: طبیعتاً باید ببینیم بقیه فراکسیون ها چه رای و نظری می‌دهند تا به جمع‌بندی برسیم.
21 عضو خانه احزاب از چه احزابی هستند؟
گفتنی است، اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران برای مدت سه سال انتخاب ‌می‌شوند که منتخبان آن را فراکسیون اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان را در بر می‌گیرد، از هر فراکسیون ۷ نفر برگزیده می‌شوند که نهایتا شامل 21 نفر اصلی خواهد شد. 
دوره خانه احزاب ایران سه ساله است و هر سال یک رئیس از یک فراکسیون (اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل) ریاست خانه احزاب را برعهده می‌گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر