تسنيم/ امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد از تفاسير باطل و بيسند رئيس جمهور از پيامبر اکرم (ص) گفت: اين گونه نيست که بگوييم پيامبر با کفار مذاکره ميکرد و بعد از تخلف نيز باز مذاکره ميکرد؛ سند ارائه کنيد اين کجاي زندگي پيامبر بوده است؟
آيت الله سيداحمد علمالهدي ظهر امروز در خطبههاي نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي اظهار داشت: محسوسات و ملموسات روزمره جريانهاي دائم و هميشگي است و کم کم توجه به دوام و هميشگي بودن اين جريانها سبب ميشود که انسان توجه کند و عواملي که سبب اين جريانات است را شناسايي کند.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: هر کدام از اينها داراي يک عامل و علت مستقلي هستند که وجود دائم و هميشگي را به اين حوادث طبيعي و چرخه طبيعت بخشيدهاند و از اينجا بشر متوجه تعدد ميشود و اينکه هر جرياني، داراي موجب و خدايي است.
علمالهدي بيان کرد: جريانها و موجودات پديدآورندهاي دارند و بشر ابتدايي با اين توهم دنبال الهه متعدد و خدايان متعدد ميرفت و مسئله توحيد را فراموش کرده بودند و بتپرستي از اينجا شروع شد که خداي هر حادثهاي را برايش مجسمهاي ساختند. مردمي که قدرت را در يک جريات امپراتوري ميديدند يک باره براساس اين قدرت، يک شکست غيرقابل پيشبيني و تزلزل غيرقابل بررسي به وجود آمد.
امام جمعه مشهدمقدس تصريح کرد: اين تحولات شکل گرفت تا بشر متوجه شود در تمام هستي فقط و فقط يک اراده حاکم است و آن هم مشيت واجب الوجود عالم است و خداوند متعال اين تحولات را ايجاد کرد و مبلغ اين توحيد و تثبيت کننده اعتقاد يکتاپرستي مثل امروز متولد شد. تمدنهاي ماديگرايانه در شعاع توانمندي پيامبر اسلام نابود شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به اينکه ذات مقدس پروردگار در آيه 174 سوره مبارکه نساء پيامبر اکرم(ص) را به گونهاي خاص معرفي ميکند اظهار داشت: در اين آيه شريفه پيامبر اسلام به عنوان برهان به بشر معرفي شده و پيامبر برهاني است که پروردگار براي شما فرستاده است و اين برهان بودن به اين معناست که در تمامي عرصههاي زندگي اگر الگو و سيره پيامبر پياده شد در درگاه خدا به عنوان بنده خدا داراي حجت هستيم.
علمالهدي بيان کرد: ملزم هستيم در تمامي جريانات زندگي اعم از اخلاق و بينش سياسي و کشوري و مديريت اجتماعي، نشاني از پيامبر در زندگي خود داشته باشيم؛ زيرا برهان پروردگار ما پيامبر اسلام است.
وي خاطرنشان کرد: عامل توسعه و پيشرفت انقلاب پيامبر، اسلحه و جنگ و مقابله نبود بلکه قدرت نرم بود؛ پيامبر اسلام زماني که در ميان مکه دين و دعوت خود را براي نخستين بار اعلام کردند لشکر و سپاه و مجهز به تجهيزات جنگ سخت نبودند و از همان لحظه نخست قدرتهاي مادي و شيطاني کفار قريش با تمام قدرت با پيامبر جنگيدند و بعدا نيز جنگ با پيامبر را ادامه دادند و عامل برتري، قدرت نرم پيامبر بود.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي تصريح کرد: جريان ذاتي بشر آموزه پيامبر را قبول داشت؛ اسلام وقتي وارد ميشد در همان آن نخست همه به اسلام گرايش پيدا ميکردند و در انقلاب مقدس اسلامي ما نيز اين شرايط بود و امام بزرگوار فرمودند اين انقلاب صرفا به معناي دگرگون سازي سياسي و اجراي برنامه تحول اقتصادي و مديريتي در يک گوشه دنيا نيست و اين انقلاب عبارتست از توسعه جهاني اسلام و از روز نخست نيز فرمودند اين انقلاب بايد صادر شود و استکبار اعلام کرد ايرانيها بنا دارند در حاشيه انقلاب، جهانخواري کنند و معناي صدور انقلاب را نه تنها متوجه نشدند بلکه تحريف کردند و منظور نيز گسترش انقلاب با قدرت نرم بود.
علمالهدي عنوان کرد: علت اينکه امروز يمن يکپارچه در جريان منويات انقلاب اسلامي قرار دارد و مزدوران استکبار را سرکوب ميکند و با همه امکانات مقابله ميکند و با خط ايثار دشمن را به زانو درميآورد اين بخاطر نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامي ما است.
وي اظهار داشت: آمريکا و استکبار جهاني و صهيونيسم ميخواهد جلوي نفوذ قدرت نرم ما را بگيرد و اجازه ندهد در دل ملتها رسوخ کند زيرا ميدانند لشکرکشي و جنگ مشکلي را حل نميکند و تصور کردند با فشار اقتصادي قدرت نرم انقلاب را از ما ميگيرند و نميتوانيم در دل انسانها رسوخ کنيم.
امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اينکه آمريکا از نفوذ قدرت نرم ما هراس دارد گفت: تصور کردند اگر مردم را از نظر معيشتي در فشار بگذارند مردم از انقلاب بازميگردند و از اين قدرت نرم آنها خلاص ميشوند؛ فکر ميکنند اگر سفره دين را از زير پاي جوانان کشور بکشند و آنها دنبال هوسبازي بروند نفوذ قدرت نرم انقلاب نيز از ميان ميرود اما اشتباه کردند.
علمالهدي اظهار داشت: مردم ما مقاومت کردهاند و در 40 سال نخست ايستادهاند و جريان نخست را در منطقه حاکم کرد و دست توانمند و سلطه آمريکا و هژموني استکبار جهاني از منطقه قطع شد اما عزيزان مشکل ما با آمريکا، مقاومت در مقابله است، مصيبتي که داريم از ناسازگاريهاي برخي جريانهاي داخلي ماست.
وي افزود: در داخل جامعه خود با دو جريان روبهرو هستيم که ماهيت انقلاب را يا قبول ندارند و يا درک نکردهاند و تصور ميکنند يک نظام شاهي ساقط شده و روي قدرت وزارت و وکالت بايد دعوا کنند؛ اينها يا واقعا ماهيت اين انقلاب را قبول ندارند يا اعتقاد ندارند. دسته اول عوامل سکولار هستند و نماز و روزه هم دارند و ميگويند دين مال قبر به بعد است و الان بايد مملکت را آباد کنيم و بسازيم و مثل بقيه کشور را اداره کنيم و بنشينيم و با همه بسازيم و نان و آب و خوراک را تامين کنيم و اصلا مسئله انقلاب را از دين جدا فرض کردهاند.
امام جمعه مشهدمقدس تاکيد کرد: اينها اعتقادي به مديريت جهاني دين ندارند و سکولار هستند؛ اينها ميگويند در همه دنيا يک جور مديريت اقتصادي وجود دارد و آن را اينجا هم پياده کنيم؛ همه دنيا آزاد هستند ما هم آزاد باشيم؛ گروه دوم اما به نظر من از جريان اول بدتر است؛ اين گروه مسلمان هستند و اسلام را در سياست دخيل ميدانند اما در جهت استخدام اسلام در راستاي منافع و پندارهاي خود هستند و ميخواهند از اسلام همقواره خود چيزي بسازند؛ اينکه ميگويند بني عباس از بني اميه بدتر است به دليل اين است که علاوه بر کينه پيامبر، ميخواستند اينها را در راستاي اقتدار خود استخدام کنند؛ عدهاي اسلام را بدون سند و تاريخ هم قواره خود تفسير و تعبير ميکنند و بعد هم براساس تعبير و تفسير خود، انديشه و مطامع سياسي خود را توجيه ميکنند.
علمالهدي ادامه داد: در عرصه سياست اگر بنا شد يک انسان و يک مسئولي تفسير اسلامي داشته باشد و اسلام را قواره خودش بدوزد حواستان جمع باشد که بايد سند و مدرک ارائه کند و از قرآن و حديث دليل و مدرک بياورد؛ اين گونه نيست که بگوييم پيامبر با کفار مذاکره ميکرد و بعد از تخلف نيز باز مذاکره ميکرد؛ سند ارائه کنيد اين کجاي زندگي پيامبر بوده است؟
وي خاطرنشان کرد: پيامبر يک واقعيت و حقيقت است و به تعبير قرآن برهان ماست؛ بايد در مورد پيامبر سند و مدرک ارائه کرد؛ بزرگترين پيمان پيامبر با کفار، صلح حديبيه بود و در مقابل تخلف از اين پيمان، پيامبر جنگيدند و نتيجه فتح مکه شد. تفاسير باطل و بي سند از پيامبر و اسلام و اسلام را به قواره فکري خود درآوردن، اين مردم ما را غافل و بيبصيرت ديدهاند در حالي که عکس اين مسئله در مورد مردم صادق است.
بازار