نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

بهت نشنال اینترست از توانایی دریایی ایران

منبع
مهر
بروزرسانی
بهت نشنال اینترست از توانایی دریایی ایران
مهر/ ايران به تازگي تصاويري از تجهيزات جديد دريايي خود منتشر کرده است - از جمله يک زيردريايي عجيب و غريب که ممکن است بدون سرنشين باشد. سايت تحليلي نشنال اينترست اخيراً مقاله‌اي به قلم «کالب لارسون» در مورد قابليت‌هاي نيروي دريايي ايران منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه مي‌آيد. ايران مجموعه‌اي از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان دهنده تجهيزات جديد دريايي ايران است. عکس‌هاي منتشر شده انواع مختلفي از قايق‌هاي سريع را نشان مي‌دهد که ايران در تنگه هرمز و خليج فارس از آنها پشتيباني مي‌کند و همچنين مجموعه‌اي عجيب از زيردريايي‌ها يا ميني زيردريايي‌ها. همانطور که کارشناس دريايي H. I. Sutton خاطرنشان کرد ، مهمترين اين تجهيزات از نظر ظاهري يا يک زيردريايي کوچک با سرنشين بوده، يا يک وسيله نقليه زير آب بدون سرنشين با اندازه مناسب و معقول ( UUV) . اگر اين زير دريايي واقعاً يک زير دريايي بدون سرنشين UUV باشد، ايران را به گروهي منحصر به فرد از کشورها وارد مي‌کند. يکي از شاخص‌هايي که به عمليات بدون سرنشين اشاره مي‌کند پنهان بودن درب اين زيردريايي است – دري که از طريق آن افراد بتوانند از طريق رودخانه وارد آن شوند. اندازه کوچک آن نيز شواهد ديگري از بدون سرنشين بودن اين زير دريايي است. صندلي ملوان که در عکس رو به جلو است احتمالاً در طول عمليات، در سمت عرشه نخواهد ماند و کنترل کننده‌اي که او استفاده مي‌کند، احتمالاً براي هدايت زير آب نيست. فناوري با سطح پايين / فناوري با سطح بالا از نظر پختگي (و احتمالاً قيمت)، نيروي دريايي ايالات متحده و نيروي دريايي سلطنتي به احتمال زياد در ساخت و توسعه UUV پيشرو هستند. وسيله نقليه زير آب بدون سرنشين فوق العاده بزرگ Royal Navy ، همانطور که مشخص است کاملاً پيشرفته بوده به طوري که مي‌تواند بيش از ۳۰۰ متر زير سطح اقيانوس شيرجه بزند و از پايداري ۴۸ ساعته برخوردار باشد. پيشرانه آن احتمالاً با ديزل برقي يا پيشرانه مستقل از هوا مي‌باشد. احتمالاً لوله مضاعف عجيب در عقب UUV يک لوله اگزوز است که به شدت نشانگر يک پيشرانه ديزل برقي مي‌باشد. UUV کوچک ايران، اگر واقعاً UUV باشد، ظاهر DIY بسيار شبيه به خانه دارد. کمان چهار زاويه اين سازه به نظر مي‌رسد بسيار شبيه به سازه‌اي که در يک گاراژ ساخته شده باشد تا سازه‌اي که در کشتي سازي دريايي ساخته شده باشد است. احتمالاً اين مورد هم دقيق و درست است. ضميمه اگرچه از نظر قابليت‌هاي دريايي ايران به روزرساني نشده است، احتمالاً ماهيت بدون سرنشين جديدترين زيردريايي به يکي از مهمترين نقاط قوت ايران اشاره مي‌کند: در تنگه هرمز و خليج فارس ايران مجبور نيست براي پيروزي در درگيري آماده شود، اين کشور فقط بايد اهرم کافي براي جلوگيري از ترافيک و وادار کردن مخالفان قدرتمندتر و پيشرفته‌تر به توقف را داشته باشد . UUV احتمالاً همين وظيفه را انجام مي‌دهد. اين ميني زير دريايي هرگز نمي‌تواند همگام با نيروي دريايي ايالات متحده حرکت کند، اما مي‌تواند يک توقف گروه سطحي ايجاد کند به عبارتي ديگر اين زير دريايي تهديدي براي جلوگيري از عمليات و کند کردن حرکت مخالفان بالقوه محسوب مي‌شود.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره