نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

فعال اصلاح‌طلب: ۲۰ درصد دولت روحانی اصلاحاتی‌اند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فعال اصلاح‌طلب: ۲۰ درصد دولت روحانی اصلاحاتی‌اند

ايسنا/ عضو شوراي مرکزي حزب اسلامي کار گفت: اصلاح‌طلبان هميشه فشارهاي زيادي تحمل کرده‌اند، مظلوم بوده‌اند و نتوانستند کارشان را کامل پيش ببرند اما بايد به آنان هم گفت اگر نمي‌توانيد کاري پيش ببريد استعفا بدهيد تا کساني که فکر مي‌کنند مي‌توانند بيايند و مسئوليت سود و زيانش را هم بر عهده بگيرند.

حميد نجف در گفت‌وگو با ايسنا، در واکنش به سخنان اخير حميدرضا ترقي درباره اصلاح‌طلبان اظهار کرد: طي ۴۰ سالي که از انقلاب مي‌گذرد اکثر مناصب دست جريان اصولگرايان بوده است، چه در سه قوه و چه در نهادهاي ديگر حکومتي. پس اگر توفيقي وجود دارد يا اگر مشکلاتي هست بايد سهم هرکس مشخص شود و مسئوليت آن را هم بپذيرد.

وي افزود: در دولت آقاي احمدي نژاد يک انقلاب مديريتي در کشور رخ داد و پس از انقلاب و تغيير نظام، اين اولين دوره بعد از انقلاب بود که چنين تغييرات وسيعي انجام شد که خروجي آن را هم ديديم و شاهد فسادهاي مالي و تبعاتش براي جامعه بوديم.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب يادآور شد: نيروهاي اصلاحات جز در هشت سال آقاي خاتمي که در دولت و چهار سال مجلس ششم، در جاي ديگري منصبي نداشتند. همين مجلس دهم که مدام از فراکسيون اميدش مي‌گويند اکثريت نمايندگانش اصولگرا بودند.

نجف گفت: اما گويا اصولگرايان مي‌خواهند اصلاحات يک جريان با حضور ده درصدي در حاشيه قدرت باشد تا هرجا هم مشکلي پيش آمد کاسه‌کوزه‌ها را سر آنان بشکنند. در حالي که هر زمان در اين کشور مشارکت گسترده انجام شده است نيروهاي اصلاح طلب در راس کار آمدند و جز آن هميشه شاهديم که با يک راي سنتي و حداقلي اصولگرايان انتخاب مي‌شوند.

وي با بيان اينکه معمولاً قدرتي که از لحاظ تغيير افراد مياني در دست اصولگرايان قرار دارد به دست اصلاح‌طلبان داده نمي‌شود، اظهار کرد: همين الان هم در مديريت شهرداري تهران آيا حناچي اين قدرت را دارد که مثل زمان آقاي احمدي‌نژاد و قاليباف عزل و نصب کنند؟ يا صرفاً شهردار اصلاح‌طلب است و مديران اکثراً از دوره‌هاي قبل باقي مانده‌اند و همکاري لازم را ندارند؟

اين عضو حزب اسلامي کار خطاب به ترقي اظهار کرد: به ايشان و همفکرانشان توصيه داريم که سهم خود را بپذيرند. اگر سهم آنان از قدرت ۸۰ درصد است پس در ناکارآمدي براي خود همين قدر سهم را قائل باشند و ما هم سهم خود را مي‌پذيريم.

وي با بيان اينکه در دو دولت حسن روحاني نيز اکثريت مديران اصولگرا بودند يا لااقل اصلاح‌طلب شناخته نمي‌شدند، تاکيد کرد: اين دو دولت نيز با اينکه پشتوانه مردمي اصلاحات را داشت، مديرانش در بيشتر موارد اصولگرا بودند. پس همين دولت اعتدالي را که به اصلاحات نسبت مي‌دهند، واقعا بيش از ۲۰ درصد از اصلاح‌طلبان را در خود ندارد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پايان گفت: اصلاح‌طلبان هميشه فشارهاي زيادي تحمل کرده‌اند، مظلوم بوده‌اند و نتوانستند کار کنند. اما بايد به آنان هم گفت اگر جايي نمي‌توانيد کاري پيش ببريد استعفا بدهيد تا کساني که فکر مي‌کنند مي‌توانند خودشان بيايند و مسئوليت سود و زيانش را هم بر عهده بگيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر