برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
طعنه مقام روس به توییت پمپئو در خصوص ایران

ايسنا/ نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي در طعنه به اظهارات اخير پمپئو در توييتي نوشت: تحريم‌هاي تسليحاتي براي ۱۰ يا ۱۴ سال شرايط خاورميانه را تغيير نداده است اما اگر الان اين تحريم‌ها طولاني‌تر کنيم، همه چيز مطابق با تصورات آمريکا به طرز معجزه‌آسايي تغيير مي‌کند!

ميخائيل اوليانوف، نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي روز جمعه در توييتي در پاسخ به پمپئو نوشت: منطق عجيبي است. از ديدگاه آمريکا، تحريم‌هاي تسليحاتي براي ۱۰ يا ۱۴ سال شرايط خاورميانه را تغيير نداده است اما اگر الان اين تحريم‌ها طولاني‌تر کنيم، همه چيز مطابق با تصورات آمريکا به طرز معجزه‌آسايي تغيير مي‌کند. يک چيزي در اين محسابات به شدت جاي سوال دارد.
وي در توييت ديگري نوشت: از ديدگاه آمريکا چه کشوري عادي است؟ اين سوال بزرگي است. اگر مي‌خواهيد به يک بازيکن بي‌مسئوليت بدل نشويد، نبايد از چنين مفهوم‌هايي در فضاي عمومي استفاده کرد.
وي در توييت ديگري ادامه داد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل، محدوديت‌هاي دادوستد تسليحات با ايران در ۱۸ اکتبر به پايان خواهد رسيد. اين مهم بايد حفظ شود. در اين زمان ما پيشنهاد گفت‌وگوهايي در خصوص چگونگي توسعه روابط عادي در خليج فارس را ارائه داده‌ايم.
مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا روز پنج‌شنبه در توييتي نوشته بود: توافق هسته‌اي يک‌طرفه با ايران براي آمريکا امنيت و براي خاورميانه ثبات به ارمغان نياورده و رفتارها نظام را تغيير نداده و نخواهد داد. تثبيت مجدد تحريم‌هاي تسليحاتي سازمان ملل عليه ايران، به اين کشور فشار مي‌آورد که همانند کشوري عادي رفتار کند و به پاي ميز مذاکره بازگرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر