برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عمران‌خان بر لزوم توسعه روابط پاکستان با ایران تاکید کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عمران‌خان بر لزوم توسعه روابط پاکستان با ایران تاکید کرد

ايرنا/ نخست وزير پاکستان با اشاره به بهبود روابط اين کشور با کشورهاي جهان از جمله همسايگان، گفت: روابط ما با جمهوري اسلامي ايران در مقايسه با گذشته در سطح بسيار خوبي قرار داد و توسعه بيشتر اين مناسبات ضروري است.

«عمران‌خان» در مصاحبه با شبکه خبري «‌اي.آر.واي» پاکستان با اشاره به سياست خارجي دولت خود طي ۲ سال گذشته افزود: روابط فعلي پاکستان با ايران در مقايسه با گذشته در سطح بسيار خوبي قرار دارد.
وي اظهار داشت: توسعه بيش از پيش روابط پاکستان با جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشور همسايه اجتناب ناپذير است.
عمران‌خان با اطمينان از مناسبات پاکستان با ساير کشورهاي منطقه از جمله ترکيه و عربستان، گفت: اسلام‌آباد مصمم به نقش آفريني براي کمک به تنش زدايي ميان کشورهاي مهم منطقه است.

تمجيد از نظام مديريت شهري در ايران به رغم تحريم ها
نخست وزير پاکستان با تمجيد از مديريت پيشرفته شهري در ايران به ويژه تهران به رغم تحريم‌ها آن را براي کشور و مستقل‌سازي شوراي‌هاي شهري در پاکستان الگو قرار داد.
وي به ضعف نظام شهري و سوء مديريت در جمع آوري ماليات و درآمدات پرداخت و در مقابل مديريت شهري تهران را الگوي مديريت شهري در پاکستان قرار داد.
عمران‌خان افزود: ايران به رغم تحريم‌ها صدها ميليون‌ها دلار از مديريت شهري به ويژه در تهران درآمد دارد و هزينه توسعه و پيشرو کردن شهرها را از درآمدات آن تامين مي‌کنند.
نخست وزير پاکستان خطاب به مجري شبکه «A.R.Y» گفت که بايد به تهران رفت و اين شهر مدرن را از نزديک ديد که چگونه با مديريت موثر شهري هزينه‌هاي خود را تامين مي‌کند.
وي افزود: بايد چنين الگويي را براي رسيدگي به وضعيت کلان شهرهاي پاکستان مانند کراچي و لاهور به کار گرفت. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره