برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بانوی نماینده به مقام اروپایی نامه نوشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بانوی نماینده به مقام اروپایی نامه نوشت

ايسنا/ رييس کميته حقوق بشر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شواري اسلامي در نامه اي به رييس کميته حقوق بشر پارلمان اروپا با حمايت از قربانيان ترور خواستار محاکمه عاملان ترور و به دنبال آن برداشتن گامي موثر در مبارزه با تروريسم شد.

زهره الهيان نماينده تهران در مجلس در نامه به ماريا ارنا رئيس کميته حقوق بشر پارلمان اروپا با يادآوري سالروز يادبود و احترام به قربانيان تروريسم تاکيد کرد که انتظار مي رود دولت هاي اروپايي از قربانيان ترور و خانواده هاي آن ها حمايت کنند.

متن اين نامه به شرح زير است:

«سرکار خانم ماريا ارنا ريس کميته حقوق بشر پارلمان اروپا

با سلام

همانگونه که مطلعيد روز 21 اوت برابر 31 مرداد مصادف با روز بين‌المللي يادبود و احترام به قربانيان تروريسم است. متاسفانه هر ساله تعداد بيشماري از مردم جهان به ويژه غيرنظاميان، زنان و کودکان، قرباني اعمال تروريستي مي‌شوند. در جمهوري اسلامي بيش از 17 هزار شهروند ايراني مظلوم، قرباني اقدامات تروريستي و نقض فاحش و سيستماتيک حقوق بنيادين بشر از جمله حق حيات، حق امنيت و حق سلامت توسط گروه‌هاي تروريستي به ويژه اعضاي سازمان مجاهدين خلق (گروهک منافقين) شده‌اند؛ از مردم عادي کوچه و خيابان، زنان و کودکان تا دانشمندان هسته‌اي و مسئولين عالي رتبه دولتي و نظامي مورد حمايت ددمنشانه تروريست‌ها قرار گرفته‌اند.

باوجود آنکه يکي از تعهدات مهم دولت‌ها مبارزه با بي‌کيفري و در اين راستا تعهد داده‌اند از رهگذر معاضدت قضايي و اداري در موضوعاتي مانند شناسايي و پيگرد مجرمين، استرداد آنها و توقيف دارايي‌هايشان که بايد براي جبران خسارت قربانيان به کار گرفته شود، همکاري کنند اما متاسفانه امروزه اکثر تروريست‌ها با پناهندگي در کشورهاي اروپايي همچنان به برنامه‌ريزي عليه مردم ايران اقدام مي‌کنند.

انتظار مي‌رود شاهد آن باشيم که دولت‌هاي اروپايي با پيگيري پارلمان اروپا بر اساس حسن نيت و اصل پايبندي به تعهدات بين‌المللي عمل کنند و ضمن حمايت از قربانيان ترور و خانواده ايشان، دسترسي قربانيان به عدالت را فراهم کند و با محاکمه عاملان اين ترورها که در کشورهاي آنها زندگي مي‌کنند، به روندي بي‌کيفري تروريست‌ها پايان دهند و گامي مؤثر در مبارزه با تروريسم بردارند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره