برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

دور دوم انتخابات مجلس یازدهم آغاز شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دور دوم انتخابات مجلس یازدهم آغاز شد

ايسنا/ دور دوم انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ده حوزه انتخابيه از ساعت هشت صبح امروز با رقابت بيست نامزد براي ده کرسي مجلس آغاز شد.

اين انتخابات در حوزه هاي انتخابيه سميرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابيه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ايلام، حوزه انتخابيه کرج، اشتهارد و فرديس در استان البرز، حوزه انتخابيه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابيه اهواز، حميديه، کارون و باوي در استان خوزستان، حوزه انتخابيه بيجار در استان کردستان، حوزه انتخابيه کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابيه کردکوي، ترکمن، بندر گز و گميشان در استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتخابات در حوزه انتخابيه ميانه در استان آذربايجان شرقي به دليل اينکه صلاحيت يکي از نامزدها از سوي شوراي نگهبان رد شد، در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مدت برگزاري اين انتخابات ۱۰ ساعت خواهد بود که در صورت لزوم يک يا دو ساعت هم تمديد مي شود.

افرادي در اين انتخابات مي توانند شرکت کنند که در مرحله اول يا راي نداده باشند يا در همان حوزه اي که در مرحله اول رأي داده اند، حاضر شوند.

سيد اسماعيل موسوي دبير ستاد انتخابات درباره مدارک مورد نياز براي راي دادن اظهار کرده است که متولدين ۲۱ شهريور ۱۳۸۱ به قبل مي توانند در اين انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نياز براي راي دادن، شناسنامه و کارت ملي يا شماره ملي است يعني اگر افراد کارت ملي نداشته باشند، شماره ملي کفايت مي کند و در صورتي که کدملي هم نداشته باشند با هماهنگي هاي صورت گرفته با سازمان ثبت احوال همکاران ما در سراسر کشور، مي توانند با مراجعه به ثبت احوال کدملي خود را اخذ کرده و در انتخابات شرکت کنند. توصيه مي شود مردم در شعب اخذ راي پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کرده و در روز راي گيري حتما از خودکار شخصياستفاده کنند. ماسک و دستکش داشته باشند و فاصله اجتماعي را رعايت کنند.

اطلاعيه وزارت کشور درباره امحاءاوراق و آثار تبليغاتي نامزدهاي انتخابات مجلس
 
بر اساس اطلاعيه شماره ۴۰ ستاد انتخابات کشور؛ کليه اوراق و آثار تبليغاتي متعلق به نامزدهاي انتخاباتي به هيچ عنوان نبايد در محل شعبه و اطراف درب ورودي و خروجي آن وجود داشته باشد ، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آنها اقدام شود.

متن کامل اطلاعيه شماره ۴۰ ستاد انتخابات کشور بدين شرح است:
به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مرحله دوم انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مي رساند ، کليه اوراق و آثار تبليغاتي متعلق به نامزدهاي انتخاباتي به هيچ عنوان نبايد در محل شعبه و اطراف درب ورودي و خروجي آن وجود داشته باشد . لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آنها اقدام شود . همچنين اگر در طول زمان  رأي گيري َآثار تبليغاتي از رأي دهندگان در شعبه باقي بماند ، آنها را نيز امحاء نمايند.

ستاد انتخابات کشور

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر