نماد آخرین خبر

توضیح معاون وزیر کشور درباره جنجال اخیر در مجلس

منبع
برنا
بروزرسانی
توضیح معاون وزیر کشور درباره جنجال اخیر در مجلس

برنا/ قائم مقام وزير کشور در امور مجلس گفت: اکنون در مجلس يازدهم فقط استيضاح وزير کشور مطرح نيست، استيضاح‌ وزراي ديگر هم در ميان است و نمايندگان قدري رنگ و لعاب آن را زياد مي کنند
 
«محمد جواد کوليوند»، قائم مقام وزير کشور در امور مجلس و رييس کميسيون شورا ها در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سياسي برنا در رابطه با "شکايت خود از اردشير مطهري نماينده مردم گرمسار و انتساب کلمه «کارچاق کن» در صحن علني مجلس به او به عنوان معاون پارلماني وزير کشور" گفت: مسير استيضاح مشخص است؛ استيضاح پس از تکميل، به هيئت رئيسه ارجاع مي‌شود و هيئت رئيسه آن را تحويل کميسيون براي رسيدگي مي دهد و پس از آن به صحن علني، ارجاع و سپس اعلام وصول مي شود، اين مراحل استيضاح  است که بالاخره مجلس بايد، آن را مديريت کند.
او با اشاره به استيضاح وزير کشور ادامه داد: استيضاح وزير کشور 14 امضا دارد و مربوط به قبل از سخنراني مقام معظم رهبري و نکاتي که رهبري به مجلس متذکر شدند، است. اکنون در مجلس يازدهم فقط استيضاح وزير کشور مطرح نيست، استيضاح‌ وزراي ديگر هم در ميان است و نمايندگان قدري رنگ و لعاب آن را زياد مي کنند، مثلا نمايندگان به شبکه پنج رفتند و بدون اينکه از وزارت کشور سوالي بپرسند به گونه اي وانمود مي‌کنند که وزارت کشور در اين جريانات به نوعي مقاومت مي‌کند، اصلا اين طور نيست.  در مسير مجلس مانند ديگر وزارت خانه ها، کارمان را دنبال مي‌کنيم. وظيفه من حضور در مجلس و کميسيون‌ها است و مشکلات و معضلاتي که نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه‌ خود مطرح مي کنند، بايد پيگيري‌ شود.
نماينده پيشين مجلس بيان کرد: من وظيفه قانوني خود را انجام مي دهم اما متأسفانه اردشير مطهري نسبت ناروايي به بنده نسبت داد و به نظرم، هيئت رئيسه بايد در آن جلسه موضع مي‌گرفت و رئيس جلسه به محض اينکه آن حرف ناروا و ناصواب مطرح شد، بايد تذکر مي‌داد اما اين کار را نکردند. ماده 74 آيين‌نامه داخلي مجلس مي‌گويد هر زمان هيئت رئيسه تشخيص دهد که نسبت ناروايي توسط نماينده مجلس به فردي داده ‌شده، او مي‌تواند به صورت مکتوب پاسخ دهد، اگر نماينده مجلس باشد او خودش پاسخ مي‌دهد اما وقتي نماينده مجلس نيست، پاسخ خود را بايد به صورت مکتوب به گونه اي که توهين و نسبت ناروا در آن نباشد بنويسد تا در اولين فرصت قرائت شود، من هم بلافاصله نوشتم و در همان جلسه هم قرائت شد.

رييس کميسيون شوراها در مجلس دهم اظهار کرد: هدفم اين بود هيئت رئيسه مجلس دو موضوع را بررسي کند اول اينکه کسي که اخطار مي‌دهد بايد نامش در بخش اخطاردهنده‌ها باشد و نوبتش باشد که اين اخطار را بدهد و کنترل اين در اختيار هيئت رئيسه است. من فکر مي‌کنم اردشير مطهري نوبتش نبود اما هيئت رئيسه اين اجازه را داد که او اخطار بدهد. دوم اينکه هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان بايد بررسي کند زيرا مجلس عصاره فضائل ملت است، مجلس قوه عاقله  و ريل گذار کشور است؛ نبايد فردي به خود اجازه دهد که در صحن علني و تريبون باز مجلس که ملت و خارج از کشور مي‌شنوند، چنين تهمت و نسبت ناروايي را نه يک بار بلکه دو بار بيان کند و بعد بگويد، او را به مجلس راه ندهيد. او (اردشير مطهري) خيلي به وظايف معاون پارلماني مطلع نيست و نمي داند که معاون پارلماني يک وزارت خانه، وظيفه‌اش چيست؟ 
او در پايان گفت: به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان شکايت خود را ارجاع دادم و منتظر دعوت هستم تا ببينيم حرف حساب او چيست و پيگيري مي‌کنم. هيئت رئيسه بايد موضع خود را مشخص کند زيرا وظيفه نظم و انضباط جلسه و برخوردهاي داخل جلسه، را بر عهده دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر