نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

وزیر دولت رجایی اگر به جای روحانی بود چه کار می کرد؟

منبع
اعتماد
بروزرسانی
وزیر دولت رجایی اگر به جای روحانی بود چه کار می کرد؟

اعتماد/ محمد سلامتي ‌گفت‌: من اگر الان جاي رئيس‌جمهوري بودم تمام هم و غمم را بر اين مي‌گذاشتم که همه نيروها و قواي مملکتي را براي اهداف مختلف ملي يکدست و هماهنگ کنم.

 فضاي سياسي و به تبع آن سيستم اداره کشور در سال‌هاي اخير بستر رويارويي و جدل‌هايي شده که به طور ملموسي کارايي و کارآمدي را تحت تاثير قرار داده است. پس با توجه به شرايط نگران‌کننده فعلي،‌ اين پرسش مطرح مي‌شود که با توجه کردن به چه بايدها و نبايدهايي مي‌توانيم در راستاي عبور از بحران‌ها فضاي چالشي را به فضايي توأم با هم‌صدايي تبديل کنيم؟

محمد سلامتي ، فعال سياسي اصلاح‌طلب در اين ‌باره اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است‌ وقتي نارسايي‌هايي در جامعه پيش مي‌آيد،‌ رقبا سعي‌شان را به کار مي‌گيرند تا از چنين موقعيتي عليه همديگر استفاده کنند و از اين طريق بروز بحران را بر گردن رقيب بيندازند و به قول معروف،‌ از همديگر «آتو» بگيرند. در واقع چنين روندي در مديريت‌ تمام کشورها مشاهده مي‌شود.

عضو کابينه دوران جنگ در ادامه گفت:‌ مشخصاً در کشور ما به دليل تحريم‌ها مشکلات عديده‌اي وجود دارد.‌ دولت مستقر فشار زيادي را متحمل مي‌شود چون تحريم‌ها و برخوردهاي کشورهاي خارجي فوق‌العاده‌ مانع‌سازي مي‌کنند‌ و اين امر کشور را در حالتي طاقت‌فرسا قرار داده است. براي مواجهه مطلوب با چنين موقعيتي، توقع اين است که در داخل هم از لحاظ ملي، هم از لحاظ اسلامي و هم از لحاظ دفاع از منافع ملت، همه مسئولان و تصميم‌گيران دست به دست هم بدهند؛ يعني از راًس تا کفِ مديريت همه قرار را بر همياري و همکاري بگذارند تا کشور بتواند از بحران‌هاي دشوار عبور کند.

او تصريح کرد: در واقع همکاري‌اي که موجب ترميم فضا شود وجهه همه ارگان‌ها و دستگاه‌هاي کشور را موجه جلوه مي‌دهد. همچنين روحيه رويارويي‌جوي و آتو گرفتن هم به طور ملموسي چهره‌ همه دستگاه‌ها را تخريب مي‌کند و مردم قضاوت بدي از عملکرد آنها خواهد داشت. دقيقاً به همين دليل رسانه‌ها اين را رسالت مهمي قلمداد کنند که براي ارگان‌ها اهميت «حميت» را تبيين کنند تا بلکه نظام اجرايي و مديريتي کشور آمادگي اصلاح امور را داشته باشد. پس اگر قوه‌اي عليه قوه ديگر سياه‌نمايي کرد، حتماً بايد واکنش نشان داد و آنها را از ضرر چنين خطايي آگاه کرد.

سلامتي دامه داد: اين نکته هم بايد در نظر گرفته شود که در وضعيت فعلي،‌ «مديريت» با توجه به فشارهاي کنوني بسيار مشکل شده است. به همين دليل هر کسي يا نهادي اگر توانايي داشته باشد و کمک نکند،‌ مرتکب خطايي نابخشودني مي‌شود. پس لازم است همگي تمام توان‌شان را به کار گيرند تا بلکه با همکاري يکديگر‌ و بهره‌گيري از تمام پتانسيل‌هاي موجود کشور را در مسير عبور از سختي‌ها ياري کنيم.

او توضيح داد: من اگر الان جاي رئيس‌جمهوري بودم تمام هم و غمم را بر اين مي‌گذاشتم که همه نيروها و قواي مملکتي را براي اهداف مختلف ملي يکدست و هماهنگ کنم؛ يعني با مقام معظم رهبري صحبت کرده و نظر مثبت ايشان را جلب مي‌کردم تا سه قوه با هم بنشينند‌ تقسيم کار کنند و اين تقسيم کار را براي مردم توضيح مي‌دادم. همچنين برايم اصلاً اهميتي نداشت که اگر دستاورد مهمي حاصل شود، به حساب دولت نوشته خواهد شد يا مجلس يا قوه قضائيه. مهم فقط اين است که همه بايد دست به دست هم بدهند تا کار انجام شود که در اين صورت هم مردم نفع مي‌برند و هم وجهه همه قوا تقويت خواهد شد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب يادآور شد:‌ يادم مي‌آيد‌ در عمليات مرصاد که مجاهدين اقدام به تهاجم به غرب کشور کردند، ما در مجلس سوم بوديم. ما که آن روزها نماينده جناح چپ بوديم با همکاران جناح راست نشستيم و به اين تصميم رسيديم که نيروهايمان را روي هم بگذاريم و با هم کار کنيم تا پديده شوم مجاهدين را از پيش رو برداريم. من به اتفاق آقاي باهنر و دکتر شيباني ستادي تشکيل داديم و مجلس را به عنوان محور مقابله برگزيديم و با هماهنگي آقاي ميرحسين موسوي کارها را به خوبي جلو برديم.

محمد سلامتي در پايان  گفت: شرايط فعلي دشواري‌هاي زيادي به مردم تحميل کرده و به همين دليل تاکيد مجددم اين است که همه دست به دست يکديگر بدهند تا آرامش به جامعه و مردم بازگردد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر