نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ايسنا/ اعضاي کابينه دوازدهم در حاشيه جلسه امروز (چهارشنبه) بيست و ششم شهريور ماه ۱۳۹۹ هيات وزيران در حياط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

حسن روحاني در جلسه هيات دولت  با يادآوري تلاش‌هاي شکست‌خورده آمريکا براي تمديد تحريم تسليحاتي ايران، اظهار کرد: آمريکا که بسيار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقيه کشورها را به خروج از آن تشويق کرده و به دنبال تهديد کشورهايي رفته که با ايران ارتباط اقتصادي داشتند و حال مي‌خواهد از مکانيسم درون برجام استفاده کند و ديديم که يک قدم هم نتوانست بردارد.
رييس جمهورتصريح کرد: در دنيا دو سه تا کشور هستند که به آمريکا چسبيده‌اند، يکي رژيم نامشروع صهيونيستي است، و جز آن يکي دو کشور کوچک. جز اين کسي آمريکا را همراهي نکرده و از الان پيروزي ملت ايران در روزهاي شنبه و يکشنبه هفته بعد تبريک مي‌گويم.
همچنين مشروح گفت‌وگوهاي محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهوري، محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور با خبرنگاران را مي توانيد در لينک هاي زير بخوانيد.

راه حل تمام مشکلات فضاي مجازي شبکه ملي اطلاعات نيست
محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اينکه فضاي مجازي فراتر از شبکه ملي اطلاعات است اظهار کرد: شبکه ملي اطلاعات ابعاد و مشخصاتي دارد و راه حل تمام مشکلات فضاي مجازي شبکه ملي اطلاعات نيست و اين شبکه تنها زيرساخت فضاي مجازي است.

مجلس به جاي طرح فعلي نمايندگان به لايحه جامع انتخابات بپردازد
حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهوري با اشاره به طرح نمايندگان براي اصلاح انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر مجلس لايحه انتخابات را که در مجلس قبلي ارائه شد، کنار بگذارد و به طرح فعلي بپردازد، مناسب مصالح کشور نيست.

توضيح واعظي درباره حذف ارز ۴۲۰۰ توماني براي برخي کالاها
محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ توماني اظهار کرد: هيچ بحثي براي نرخ ارز ۴۲۰۰ توماني نداريم ما ارز را با قيمت ۴۲۰۰ تومان تعيين کرديم تا کالاها ارزان به دست مردم برسد اما در شبکه توزيع اتفاقاتي مي افتد يا واسطه گري هايي در ارز انجام مي شود. رئيس جمهور هم دستور دادند که معاون اول پيگير موضوع شود و وي اکنون بعد از جلسه دولت با وزير کشاورزي و سرپرست وزارت صمت و معاونان آنها جلسه دارد تا مسلله گراني بعضي کالاها و توزيع آن را ساماندهي کند.
همچنين در جلسه امروز، هيات وزيران با هدف تأمين نظر هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين، مصوبه مربوط به افزايش سهم شناور آزاد شرکت هاي تابع دستگاه هاي اجرايي در بازار سرمايه را اصلاح کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر