نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اولیانوف: هیچ کس عملا با تلاشهای مضحک آمریکا علیه ایران همراه نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
اولیانوف: هیچ کس عملا با تلاشهای مضحک آمریکا علیه ایران همراه نیست

فارس/ نماينده روسيه در سازمانهاي بين‌المللي در وين، فضاي شوراي حکام آژانس هنگام بررسي گزارش راستي‌آزمايي در ايران را مثبت اعلام کرد و افزود هيچ طرفي عملاً با تلاش‌هاي مضحک آمريکا همراه نيست.
 
«ميخائيل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمانهاي بين‌المللي مستقر در«وين» در رشته توييت‌هايي به انعکاس فضاي شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هنگام بررسي گزارش راستي‌آزمايي در ايران پرداخت. 

وي در توييتي در اين خصوص نوشت: شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بررسي گزارش راستي‌آزمايي در ايران را با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل آغاز کرده است. لحن مثبت است. اتحاديه اروپا حتي قاطع‌تر حمايت از توافق هسته‌اي را اعلام کرده است. تروئيکاي اروپايي موضع منفي خود درباره اسنپ‌بک را تکرار کرد. مذاکرات ادامه دارد.

او در توييتي ديگر درباره ۴ نکته اصلي مباحث شوراي حکام در خصوص راستي‌آزمايي در ايران، نوشت: پشتيباني از آژانس؛ حمايت از توافق هسته‌اي که بايد حفظ شود؛ ضرورت بازگشت ايران به اجراي کامل (تعهدات)؛ تاسف به دليل موضع آمريکا.

ديپلمات روس در توييتي ديگر فضاي شوراي حکام در ارتباط با تلاش آمريکا براي بازگرداندن تحريم‌هاي سازمان ملل عليه ايران را اينطور توصيف کرد: مباحث در شوراي حکام تاييد مي‌کند که عملاً هيچ‌کس تلاش‌هاي مضحک آمريکا براي نشان دادن خود به عنوان يک مشارکت‌کننده خودخوانده برجام را جدي نمي‌گيرد. واشنگتن سال ۲۰۱۸، زماني که از توافق هسته‌اي خارج شد، خود را از اين جايگاه محروم کرد.

پيش از اين مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بيانيه‌اي خطاب به رئيس شوراي حکام ابراز اميدواري کرد توافق ايران و آژانس به تقويت اعتماد دوجانبه منتهي شود.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در جديدترين گزارش خود که ده روز پيش در اختيار اعضاي شوراي حکام قرار گرفته تأييد کرده که ميزان اين ذخائر در حال حاضر ۲۰۱۵ کيلوگرم است که نسبت به گزارش فصلي قبل اين نهاد بين‌المللي ۵۳۴ کيلوگرم افزايش يافته است.

در اين گزارش همچنين تصريح شده ميزان ذخائر آب سنگين ايران به کمتر از ۱۳۰ تُن که ميزان ذخائر مجاز براي اين مواد ذيل توافق هسته‌اي برجام است. بدين‌ترتيب ميزان ذخائر آب سنگين ايران براي اولين بار بعد از اعلام کاهش تعهدات اين کشور به مفاد توافق هسته‌اي در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، آژانس اتمي همچنين گفته ميزان ذخائر اورانيوم غني‌شده ايران به بيش از ۱۰ برابر ميزان مجاز در برجام رسيده است.

مسئله ديگر در گزارش اين نهاد بين‌المللي که در بيانيه گروسي هم به آن اشاره شد، اجازه ايران براي دسترسي به دو سايت است. آژانس اتمي در گزارش مدعي شده ايران اجازه دسترسي به يکي از اين دو سايت براي نمونه‌برداري‌هاي محيطي را داده و بازرس‌هاي اين سازمان طي روزهاي آينده در ماه سپتامبر و در تاريخي که بر سر آن با ايران توافق حاصل شده، از سايت ديگر هم ديدن کرده و نمونه‌برداري انجام خواهند داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر