نماد آخرین خبر

رئیس صداوسیما: در معرفی شهدا کوتاهی کرده‌ایم

منبع
مشرق
بروزرسانی
رئیس صداوسیما: در معرفی شهدا کوتاهی کرده‌ایم

مشرق/ علي عسکري در رونمايي از آثار توليد شده راديويي به مناسبت پاسداشت مقام شهيد، گفت: زندگي شهدا در سازندگي نسل و جوانان ما مؤثر است، ما حتماً در اين زمينه کوتاهي کرده‌ايم.


آيين رونمايي از آثار راديويي پاسداشت مقام شهيد و تقدير از برنامه‌سازان دفاع‌مقدس در ساختمان شهداي راديو برگزار شد. حميدرضا افتخاري مديرکل مرکز هنرهاي نمايشي و مدير راديو نمايش تأکيد کرد که اين طرح پاسداشت قرار است به شهداي کمتر شناخته شده بپردازد.
او با اشاره به ساخت ۱۲ سريال راديويي گفت: ما اين پروژه را با دو محوريت آغاز کرديم،‌ چون پيدا کردن قصه‌هاي جذاب اين شهدا کاري زمان‌بر است. ابتدا با شهدايي که قصه‌هاي جذابي داشتند پيش برديم و در کنار آن زندگي شهداي شاخصي را مورد تحقيق قرار داديم.  به‌زودي زندگي ۱۲ شهيد به سريال راديويي تبديل مي‌شود و اين سريال‌ها از شبکه‌هاي راديويي روي آنتن خواهند رفت. 
حميد شاه‌آبادي معاون صدا در اين مراسم با اشاره به اينکه شهدا سرمايه و نماد قدرت کشور ما هستند، گفت: شاخصه قدرت، ديگر سلاح و انبار مهمات نيست امروز براي دنيا ثابت شده است که شهدا سرمايه و نماد قدرت کشور ما هستند. ما انديشه شهادت‌طلبي قدرت خود را به دنيا نشان داديم. آنچه در راديو ما را بر آن داشت که اين پاسداشت را به گونه‌اي ديگر رقم بزنيم احساس تکليف بود و شرايط حساسي که کشور با آن رو به رو است.
او خاطرنشان کرد: در طرح پاسداشت مقام شهيد سراغ شهدايي خواهيم رفت که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. اين مسير پرزحمت است و به دست آوردن داده‌ها بعد از چند دهه سخت است. راديو بايد از همه ظرفيت‌ها از جمله نمايش و مستند و… بهره بگيرد.
عبدالعلي علي عسکري رئيس صداوسيما در آيين رونمايي از آثار راديويي پاسداشت مقام شهيد به اين نکته اشاره کرد که دفاع‌مقدس قطعه‌اي حساس در تاريخ ملت و کشور ما به شمار مي‌رود، گفت: از دفاع‌مقدس به عنوان قطعه‌اي حساس در تاريخ ملت و کشور ما ياد مي‌کنند، چون داراي برکاتي بود. انسان‌هاي فداکار براي اين مرز و بوم به سمت جبهه‌ها رفتند و نگذاشتند در اين جنگ شکست بخوريم و براي اولين بار در چند قرن گذشته که استعمار پيدا شده بود ايران اثبات کرد بدون هيچ کمکي لياقت صلابت و استحکام دارد و منشأ اقتدار و قوت و مقاومت شد.
وي با اشاره به اينکه در معرفي شهدا کوتاهي کرده‌ايم، تأکيد کرد: ايران توانست ايستادگي‌اش را اثبات کند. قله اين عظمت و ايستادگي در وجود مرداني بود که به جبهه‌ها رفتند و مردمي که با بصيرت و دانش سختي‌ها را تحمل کردند. همان شهدايي که از همه دلبستگي‌هايش دل کندند و به جبهه‌ها روانه شدند. چقدر مشکل است ترسيم آن شرايط و کسي نمي‌تواند همه ابعاد آن لحظات را که آن‌ها نترسيدند و به شهادت رسيدند نمايش دهد. زندگي شهدا در سازندگي نسل و جوانان ما مؤثر است و اگر بتوانيم اين زندگي را به عنوان اسوه‌هاي اين ملت معرفي کنيم در زندگي دختران و پسران ما مؤثر است. ما حتماً در اين زمينه کوتاهي کرده‌ايم و اميدواريم از اين پس اين حق را ادا کنيم.
رئيس صداوسيما به فتنه آمريکايي‌ها بعد از دوران جنگ تحميلي و فرماندهي هوشمندانه حاج قاسم سليماني اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ تا اواخر آمريکا، اسرائيل و مرتجعين منطقه با راه‌هاي مختلف و تشکيل گروه‌هاي شومي همچون داعش سعي کردند اين منطقه را فتح کنند و در اختيار آمريکا و صهيونيسم قرار دهند. اگر نبود مقاومت جوانان ما معلوم نبود امروز وضع کشور چه بود آنها مردم را در سوريه براي آزادي و معيشت تحريک مي‌کردند. کسي جرأت نداشت با آن‌ها مقابله کند و فقط جوانان ملت ايران که ريشه شجاعت‌شان به دفاع مقدس مي‌رسيد اين جرأت را داشتند و با فرماندهي حاج قاسم سليماني بر آن مثلث شوم آمريکا، صهيونيزم و مرتجعين منطقه غلبه کردند. حاج قاسم سليماني به دست شقي‌ترين انسان روزگار به شهادت رسيد و حجم عاطفه مردم را براي شهيد سليماني ديديد.
در اين مراسم از کتاب «نمايش‌هاي دفاع مقدس» و برنامه‌هاي نشان سليماني «سردار مقاومت و راديو» و «چهل روايت، چهل شهيد» رونمايي شد.

همچنين در اين مراسم از کارگردان فيلم سينمايي «آبادان يازده ۶۰»، سازندگان برنامه «کوچه کوچه بوي گل»، «اسماعيل براري» پيشکسوت راديو جبهه، خانواده شهيد «مصطفي نمازي‌فرد» تقدير شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر