نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

روحانی: بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روحانی: بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود

ايرنا/ رييس‌جمهوري با بيان اينکه به رغم همه فشارهاي اقتصادي روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ رو به افزايش بوده است، گفت: اين روند نه تنها کاهش نيافته بلکه امسال و ماه‌هاي نخست سال آينده مصمم هستيم بيش از ۱۰ هزار تخت بيمارستاني را افتتاح کنيم.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداري از طرح‌هاي ملي و زير بنايي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و همچنين هلال احمر در بيست و چهارمين هفته افتتاح طرح‌هاي بزرگ ملي افزود: بسيار خوشحالم که امروز طرح‌هايي انجام شد که موجب رفاه و آسايش مردم مي شود، به ويژه در اين شرايط خاص که ما در حال مقابله و جنگ با يک ويروس خطرناک به نام کرونا هستيم.
رييس جمهوري ادامه داد: همانطور که وزير بهداشت و درمان قول داده بود که تا پايان امسال و ماه‌هاي اوليه سال آينده بيش از ۱۰ هزار تخت بيمارستاني را افتتاح کنيم، امروز اين طرح ها را افتتاح کرديم.
رييس دولت تدبير و اميد با بيان اينکه در کشور به طور معمول، يک هزار و ۴۰۰ طرح در سال به افتتاح مي رسيده است، گفت: امسال در رقم افتتاح‌ها به‌رغم وجود فشارهاي اقتصادي به عدد بسيار خوبي رسيديم.
روحاني با بيان اينکه اين افتتاح‌ها درحالي صورت گرفته که بيش از روزها و ماه‌هاي قبل نياز به تخت‌هاي بيمارستاني احساس مي‌شود، افزود: افتتاح هشت طرح مهم بيمارستاني و درماني در يک روز نشانه اين است که دولت همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان اولويت مهم دنبال مي کند.

رييس جمهوري افزود: به نظر من يکي از افتخارات دولت يازدهم و دوازدهم که در تاريخ اين کشور باقي خواهد ماند تلاش پيگير دولت، بخش خصوصي و همه مردم براي ساخت و تجهيز بيمارستان‌ها بوده است.
وي خاطر نشان کرد: اگر ما بازسازي و نوسازي تخت‌هاي بيمارستاني و همچنين ايجاد تخت‌ها را در کنار هم قرار دهيم، متوجه مي شويم که به اندازه کل کار درماني انجام شده در طول تاريخ ايران تا سال ۹۲، در اين ۷- ۸ سال کار انجام شده است که تکميل نيز خواهد شد.
روحاني با بيان اينکه همه ما مي‌دانيم که تجهيزات، تخت، بيمارستان و وسايل تشخيصي، همه فرع هستند، گفت: آنچه در بخش درمان مهم بوده و اهميت دارد، بخش نيروي انساني يعني پزشکان مجرب، پرستاران، بخش‌هاي پيراپزشکي و بخش‌هاي ديگر درمان است.
رييس جمهوري افزود: اين نيروي انساني است که خوب مي‌فهمد، خوب درس مي‌خواند و مهارت پيدا مي‌کند و در روز سختي، فداکاري مي‌کند و خود را آماده مي‌کند تا مردم سالم باشند، اما خودش رنج و زحمت را متقبل مي‌شود و حتي جان خودش را فدا مي‌کند.
رييس دولت تدبير و اميد ادامه داد: به همه پرستاران، پزشکان و همه کادر درماني درود مي‌فرستيم و همچنين عالي ترين درجات را طلب مي کنيم براي همه شهيداني که در اين دوره هفت ماهه، جان عزيز خودشان را فداي سلامت ملت عزيز ما کردند.
رييس جمهوري با بيان اينکه ما امروز در کنار سخت‌افزارها شاهد يک تحول بزرگ در بخش درمان و بهداشت هستيم، گفت: من بيمارستان، تخت، مراقبت‌هاي ويژه و تجهيزات و همه را جزو سخت‌افزار مي‌دانم و آنچه مهم است فناوري‌ها، دانش و علم است که دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، مراکز تحقيقاتي، شرکت‌هاي دانش‌بنيان ما مي‌سازند که بخش نرم‌افزاري را تشکيل مي دهد.
روحاني ادامه داد: امروز در زمينه کرونا به طور شبانه‌روزي در کشور، در يک بخش براي درمان بيماران و در بخش ديگر در زمينه تحقيقات، هم براي داروي شفابخش که در آينده در اختيار پزشکان قرار گيرد و هم واکسن مورد نظر که مي‌تواند از عزيزان ما در سراسر کشور حراست و حفاظت کند، تلاش مي‌شود.
رييس دولت تدبير و اميد با قدرداني از هلال احمر کشور اظهار داشت: امروز ۱۴۰۰خانه هلال افتتاح شد و رييس جمعيت هلال احمر قول داد در پايان دولت، پنج هزار خانه هلال در سراسر کشور افتتاح شود که براي امداد و نجات، براي روز مبادا و براي حوادث غيرمترقبه بسيار مهم هستند.  
رييس دولت تدبير و اميد با بيان اينکه همه مردم بايد آماده باشند، اضافه کرد: اين موضوع که وضعيت انبارهاي هلال احمر در حال حاضر خوب است جاي قدرداني دارد چرا که براي شرايط بحراني که ممکن است با آن مواجه شويم  انبارهاي هلال احمر بايد هميشه تجهيز و پر باشند.
وي با بيان اينکه همه مردم ما بايد آماده باشند، افزود: اگر خانه‌هاي هلال احمر در سراسر کشور بتوانند آموزش‌هاي ابتدايي، آموزش‌هاي لازم و کمک‌هاي اوليه را به مردم به ويژه جوان‌ها، دانشجويان و دانش‌آموزان آموزش بدهد، مردم در روز سختي، مجهز و آماده مي شوند.
رييس جمهوري خاطر نشان کرد: بدين ترتيب، در صورت قوع مشکل، قبل از اينکه نيروهاي رسمي امدادگر برسند همه مردم روستا و شهر به عنوان امدادگر وارد صحنه مي‌شوند و کمک مي‌کنند.
روحاني اظهار داشت: من مجددا تاکيد مي‌کنم اردوگاه‌هاي هلال، براي جوانان در فصل تابستان، کاري انجام دهند. جوانان در اردوهاي تابستاني آنچه که لازم است را بياموزند، به مهارت‌هاي لازم در زمينه امداد و نجات در شرايط خاصي که براي کشور پيش مي‌آيد، کاملاً مجهز شوند.

رييس دولت تدبير و اميد اضافه کرد: همچنين اين اردوگاه‌ها مي‌توانند براي جوان‌هاي ما نشاط ايجاد کرده و جوان‌ها را با برخي از وظايف آشنا کنند.

مهارت‌آموزي در زمينه بهداشت براي مردم مهم و ضروري است
رييس جمهوري مهارت آموزي در زمينه بهداشت را براي مردم مهم و ضروري دانست و تصريح کرد: آنچه که مي‌تواند کشور و مردم را از بيماري مصون کند، ‌ کارهاي بسيار ساده‌اي است که آدم باور نمي‌کند.
روحاني ادامه داد:‌ اينکه آدم غذا را به موقع و به اندازه خورده و استراحت او به اندازه لازم باشد و بهداشت را مراعات کرده و در تابستان و زمستان آنچه لازم است براي حفظ جسم، جان، معنويت و روح خودش به کار ببندد، ساده و مهم است.
وي با بيان اينکه منظور از سلامت فقط سلامت جسم نيست بلکه سلامت روان، سلامت معنويت، اخلاق و نشاط است، خاطر نشان کرد: آنهايي که داراي نشاط هستند قدرت جسمي آنها نيز در برابر بيماري بيشتر بوده و به خوبي مي‌توانند در برابر بيماري از خود مراقبت کنند.  
رييس دولت تدبير و اميد با ابراز اميدواري از اينکه در روزهاي سخت فصل پاييز که همزمان با شيوع آنفلوآنزا است، کشور به خوبي از اين شرايط عبور کند، يادآورشد: خداوند ما را در فصل پاييز و زمستان ياري کند که در کنار بيماري کرونا و احتمالاً آنفولانزا و مشکلات ديگري که داريم، بتوانيم اين روزهاي سخت را سپري کنيم.
روحاني ادامه داد: اميدوارم پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامت را ياري کنيم تا با کمک هم و با افتخار و آبرومندي همانطور که تا امروز بوده و در آمار و ارقام از کشورهاي پيشرفته جهان عقب نبوديم، ‌ توجه بيشتر به امر بهداشت و درمان داشته باشيم.  
رييس جمهوري خاطرنشان کرد: ايثار پزشکان و پرستاران کشور کمتر از ديگران نبوده بلکه بيشتر هم هست و اميدوارم مردم  نيز همه توجهات لازم را به اصول بهداشتي داشته باشند تا بتوانيم با افتخار بيشتر اين ماه‌هاي پرخطر را از سر بگذرانيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر