نماد آخرین خبر

نظر یک اصلاح‌طلب درباره اظهارات انتخاباتی اصولگرایان

منبع
برنا
بروزرسانی
نظر یک اصلاح‌طلب درباره اظهارات انتخاباتی اصولگرایان

برنا/ يک چهره سياسي اصلاح‌طلب گفت: تريبون‌ها حق اظهارنظر در مورد حضور و يا عدم حضور و يا فعاليت و عدم فعاليت سياسي را ندارند به هر صورت، مسئول فعاليت سياسي احزاب از سوي قانون اساسي مشخص است.
 
«جلال جلالي‌زاده»، عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت، در اين باره که برخي اصلاح طلبان پيش‌بيني مي‌کنند انتخابات سال آينده دو قطبي خواهد بود؟ به برنا گفت: مشخص است که انتخابات اگر در سطح ملي برگزار شود يقينا بايد بين دو جريان و جناح فعال سياسي کشور برگزار شود؛ اگر قرار باشد از همين حالا که خود اصولگرايان اعلام کنند که انتخابات، انتخابات درون جرياني اصولگرايان است نشان دهنده اين است که اينها از همين حالا، تصميم بر حذف اصلاح‌طلبان يا رد صلاحيت کانديداي آنها گرفته‌اند و ديگر نبايد، اصلاح‌طلبان خودشان را به زحمت بيندازند.

او افزود: از طرف ديگر کساني که صاحب نظام، انقلاب و کشور هستند و اکثريت مردم هم با آنهاست، نمي‌توانند نسبت به حوادث کشور مخصوصا انتخابات رياست جمهوري بي‌تفاوت باشند، باز هم حق دارند که در اين زمينه تلاش کنند و کانديداهاي خودشان را معرفي کنند.

جلالي‌زاده ادامه داد: بنابراين بحث بر سر وجود دو تا تصميم و ديدگاه است يعني اصول‌گرايان مي‌خواهند با اين ترفند از هم اکنون، خودشان را آماده کنند و بين خودشان با پشتوانه، فردي را براي رياست جمهوري انتخاب کنند و در عين حال اصلاح‌طلبان، از صحنه حذف شوند که اين با مشي دموکراسي، آزادي سياسي و نص قانون اساسي اصلا سازگار نيست. از طرف ديگر اصلاح‌طلبان نمي‌توانند از دور، نظاره گر حذف غيرقانوني خود و خارج شدن از گرونه انتخابات و فعاليت سياسي باشند وگرنه تشکيل حزب يا حضور در صحنه و بعد اين همه هزينه براي حفظ نظام، کشور و انقلاب، چه فايده اي دارد!

اين چهره سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اينکه بايد تکليف تريبون‌هايي که خواستار سلب حضور اصلاح‌طلبان در 1400 هستند، مشخص شود، تاکيد کرد: اصلا تريبون‌ها حق اظهارنظر در مورد حضور و يا عدم حضور و يا فعاليت و عدم فعاليت سياسي را ندارند به هر صورت مسئول فعاليت سياسي احزاب از سوي قانون اساسي، مشخص است و اگر مسائلي وجود داشته باشد، بيشتر به وزارت کشور مربوط است يا بيشتر به دستگاه‌هاي امنيتي و ديگر نيازي به اظهارنظر ساير دستگاه ها نيست.

او ادامه داد: آنچه که در اينجا معيار محک براي فعاليت يا فعاليت نکردن يا حضور و عدم حضور است، قانون اساسي است. فعلا در کشور هيچ نهاد يا هيچ موضعي را مهم تر از قانون اساسي نداريم که به عنوان معيار و محور مطرح شود و يا محل داوري براي تعيين افراد باشد. اين اظهارنظرها در قالب تريبون‌ها بيشتر غيرقانوني است و موجب سرد شدن فضا و دلسردشدن مردم از انتخابات، مي شود.

جلالي زاده بيان کرد: به هر حال هر کس در کشور حق دارد از هر تريبوني استفاده کند به شرطي که مخل منافع و مصالح ملي يا اهانت و توهين به ديگران نباشد؛ يعني هر کسي مي‌تواند در قالب تريبون حزب، تريبون رسانه‌ها و تشکيل جلسات و همايش‌ها اظهارنظر کند تا زماني که مخل آزادي ديگران نباشد. از اين رو نمي‌شود که از دور، افرادي بيايند و براي ديگران تعيين تکليف کنند که به نوعي مخالف آزادي و قانون است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر